@Dzyszla: Przy takiej masie i prędkości chyba tylko pancerz czołgu mógłby służyć za strefe ochronna.Swoja droga w tym przypadku bariera energochlonna zamiast pomoc zadziałała jak proca.
Winowajce to masz w 13-14 sekundzie. Chyba wyprzedzał na łuku i po powrocie na swój pas go zarzuciło. Ciężarówka odbiła się od nie go a potem uderzyła w osobówkę jadącą przed samochodem z kamerką.
@Mesk: A może by policzyć? Weźmy dane znalezione w internecie: droga hamowania samochodu jadącego 70 km/h wynosi ok. 48 metrów - czyli opóźnienie, przy założeniu jednostajności, wynosi 3,94 m/s². Wiemy, że droga w ruchu jednostajnie opóźnionym wyraża się wzorem so = V0t - at²/2. W ruchu jednostajnym: sj = V0t. Zatem różnica między przypadkami, kiedy nie hamujemy, a hamujemy, wynosi sj - so = at²/2 (warto zauważyć, że - co ciekawe
Pech, po prostu pech. Praktycznie z niczyjej winy.
Tylko nie oszukujmy się, więcej jest jednak takich przypadków, że ludzie giną, na drodze, przez swoją głupotę lub przez głupotę innych ludzi, a nie z powodu pecha.
Komentarze (27)
najlepsze
Wielki stalowy potwór wyłania się z obłoku kurzu.
W kinie powiedziałbym że przesada.
jeżeli dziennie podróżuje samochodem 9 milionów, to masz szansę 1 do miliona
Jedynie MOŻE gdyby skręcił w lewo czołowo na tą terenówkę to uniknął by ciężarówki. Ale żaden kierowca odruchowo by nie skręcał w największy kocioł.
Tylko nie oszukujmy się, więcej jest jednak takich przypadków, że ludzie giną, na drodze, przez swoją głupotę lub przez głupotę innych ludzi, a nie z powodu pecha.
@Zawsze_Pomagam: nie, bo 18+