Ja adrenalinę dozuję sobie tak!| Lojak PPG
Latać może każdy, nie potrzeba specjalistycznych badań. Wystarczy udać się na kurs, zdać egzamin i latać samemu. Masz pytania - napisz, pomogę
Lojak z- #
- #
- #
- #
- 119
Latać może każdy, nie potrzeba specjalistycznych badań. Wystarczy udać się na kurs, zdać egzamin i latać samemu. Masz pytania - napisz, pomogę
Lojak z
Komentarze (119)
najlepsze
Kumpel mojego znajomego. Bardzo doswiadczony paralotniarz (zreszta cala rodzina lata) zginal, bo mu sie "podwinelo" to skrzydlo.
Nie boisz sie tego ?
"Pilot" o gabarytach prawie 2 metry i 110kg tez polata?
Takie latanie tak nisko i blisko jest bezpieczne/legalne?
Jak dlugo juz latasz?
Sa dwuosobowe?
Co powiesz na motolotnie?
Zajebiscie zmontowany film. Naprawde fajnie ie oglada.
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę ;)
- na motocyklu - jeździ, ale swojego o ile wiem akutalnie nie ma. na kanale YT ma filmy z jeżdżenia. Znaczna część PPGantów ma/miała styczność z motocyklami - powiedzmy, że to pokrewne hobby.
Na marginesie dodam, że ja zanim zacząłem latać robiłem na moto średnio 16kkm/rok, a teraz prawie zupełnie mi przeszło ;) (w tym roku - 50km).
- "Pilot" o gabarytach prawie 2
Paralotnia (o których mowa w tym wykopie) to miękkopłat i owszem może się podwinąć. W zdecydowanej większości lotów ze skrzydłem nic się nie dzieje. Czasem trochę się podwinie - z powodu czynników pogodowych albo błędu pilota przy jakimś manewrze. Z większości podwinięć paralotnia wychodzi szybko sama i leci dalej
cena kursu: 2-3 tyś - zależy od szkoły
Sprzęt do swobodnego ok 6 tyś zł używka.
Do latania z napędem komplet ok 15-20 tyś używka - wszystko zależy od wagi pilota - lżejszy pilot ma taniej.
Jak zrobisz kurs zdajesz egz. i latasz sobie samemu, zabierasz szpej na urlop (mazury, góry, morze) kawałek
Kierowca wymusił mu pierwszeństwo na lewoskręcie.
Kolega pilot.
Poza tym dobrze zobaczyć na wykopie coś paralotniowego i nie w kontekscie wypadków.
Sporo lataczy ma lekka akrofobie, ale to nie jest problem. W praktyce wiekszym problemem okazala sie... klaustrofobia. Na wiekszych wysokosciach taki delikwent ma poczucie, ze jest uwieziony w powietrzu.
Zeby
@Revolas: Powinno.
Omijają, aczkolwiek nie należy na siłę dawać im do tego okazji.
Czasem latają razem i się bawią, ale były też przypadki, że drapieżniki atakowały (bardzo sporadyczne).
(praktycznie) każdy może, kwestia odrobiny zaparcia i (niestety) finansów.
Ja pierwszy lot na kursie zrobiłem pod koniec kwietnia 2013, a teraz mam nalatane coś ponad 150h :)
I też lubię sobie czasem powywijać: https://www.youtube.com/watch?v=6Kr7CFWmU2Y
Piękna zajawka!
Czy na przeloty nad miastami trzeba mieć jakieś pozwolenia?
Sprzęt można gdzieś wypożyczyć, czy raczej trzeba mieć swój?
Kręcone go pro?
Ile pali takie śmigło na plecach i na jaki czas lotu starcza?
Gdzie najprzyjemniej się lata ?
Można latać w nocy ?
Poza strefami kontrolowanymi możesz latać do ok. 3000m. Jeżeli miasto jest poza strefą kontrolowaną to możesz nad nim latać utrzymując wymaganą wysokość określoną w przepisach (wysokość jest zależna od liczby mieszkańców). Tyle w teorii. W praktyce odradza się latanie nad miejscami gdzie nie będzie można wylądować w razie awarii. Silniki w napędach nie są certyfikowane i nie można na nich
- Czy na przeloty nad miastami trzeba mieć jakieś pozwolenia? - o ile nie narusza się jakiejś strefy z ograniczeniami i przestrzega się mimów wysokości to nie.
- Sprzęt można gdzieś wypożyczyć, czy raczej trzeba mieć swój? - jeśli chodzi o napęd to zdecydowanie swój, pożyczyć można dobremu koledze co do którego ma się kredyt zaufania (łatwo można narobić sobie kosztów n.p. kasując śmigło przy nieudanym starcie - ok. 500-1300zł).
Dzięki takim kominom można bez pomocy napędu unosić się powietrzu i nabierać wysokości, co wykorzystują to ptaki,
Przyznam, że z chęcią spróbowałbym wkręcić się w takie latanie, ale dopiero, kiedy się ustatkuję. Samo oglądanie takiego filmiku wywołuje u mnie niesamowite wrażenie... sam lot musi być genialnym przeżyciem. :)
Latasz pomiędzy drogami publicznymi w dodatku między wiaduktami.
Co tam bezpieczeństwo, Bo liczy się zajebiste ujęcie i Twoja adrenalina?
Co by było gdyby z tyłu jechała ciężarówka, a kumpel z góry na skrzydle by jej nie zauważył?? Albo padł ci silnik, Bradzo aroganckie zachowanie.
Musisz pamiętać, że niektóre scenki będą motywowały co poniektórych idiotów do zrobienia lepszego filmiku na
czy paralotniarz może latać wszędzie? Tzn. czy musi mieć pozwolenie by latać nad miastem itp.?
jak jest z bezpieczeństwem? czy często zdarzają się wypadki śmiertelne?
"paralotniowe znaczki" na mapach PAŻPu - to nie są żadne strefy i do niczego nikogo nie obligują. To ma tylko rolę informacyjną typu "w tej okolicy wyjątkowo często kręcą się paralotniarze (lotniarze), warto zachować szczególną ostrożność". Zwykle są to miejsca bardziej popularnych startowisk lub miejsc holi na wyciągarkach.
Wysokość lotów - PPG zwykle do 300m nad ziemią (AGL), najczęściej 50-100m - widoki z tej wysokości są najciekawsze i lot się
@fxrider:
pozwolę sobie zawołać i rozwinąć pytanie @chudziutki Jak mają się do rzeczywistości strefy lotów moto/para/ppg zaznaczone na mapach vfr? Coś jak tutaj http://ais.pansa.pl/pliki/vfr2013_sample.jpg nad TMA Lublina. Rzeczywiście staracie się latać tam, czy wynika to tylko z jakichś ulubionych miejscówek do startu? Jak wysoko latacie, mieliście jakieś nieprzyjemne sytuacje z ruchem samolotowym? Jesteście w łączności z FIS?