Błędy Radaru
Musiałem to przetłumaczyć bo ignorancja policji w Polsce co do poprawnego używania radarów jest porażająca. Ręce i nogi się uginają jak się słyszy kompletne idiotyzmy wypowiadane w mediach czy dokumentach i zeznaniach sądowych na ten temat, często przez policyjnych „ekspertów”
g.....h z- #
- #
- #
- #
- 80
Komentarze (80)
najlepsze
I ciągle jestem zdania że ci co z policji, straży miejskiej i ITD zrobili maszynki do zalewania dziury budżetowej powinni iść pod korpus egzekucyjny za narażenie na niebezpieczeństwo obywateli i państwa jako całości.
Idę o zakład, że co najmniej 80% pracowników w Polsce używających maszyn nie wiedza jak one działają. Po to są instrukcje dla użytkownika końcowego aby nie musiał on uczyć się zbędnych rzeczy.
Sami producenci tych urządzeń poddają wątpliwość w ich działaniu i wiarygodności pomiaru - inst. do fotoradarów w PL
http://www.dompokus.pl/fotoradary/
Ale kto się tym przejmuje jak tu trzeba kasę golić, strzyc i rwać garściami.
Szczególnie ulubione i powtarzane do znudzenia ze uderzenie czołowe dwóch samochodów to tak samo jakby z dwukrotną prędkością uderzyć w mur. Sprzeczne to u samych podstaw fizyki, ale cóż...
Auto osobowe vs osobowe:
W momencie zderzenia oba mają energię kinetyczną o wartości X, i jednocześnie oba mają podobną masę i sprężystość (strefy zgniotu) - przez co na dobrą sprawę, oba ulegną podobnej deformacji.
Tutaj jest filmik z pogromców mitów: https://www.youtube.com/watch?v=rjBh73NvNQM na temat aut osobowych
Auto osobowe vs ciężarowe (mowa o prawdziwych ciągnikach
Link do materialu http://www.calisia.pl/articles/19637-posypaly-sie-mandaty-i-punkty-karne
Po zdjęciu widać, że mają laserowy więc co to ma do tematu?
Więc dlaczego nie zacytował kilku takich wypowiedzi wraz z podaniem źródła?
Z którego roku pochodzi ta instrukcja? I czy dotyczy urządzeń obecnej generacji?
Bo zamierza napisać na ten temat kolejny artykuł i dlatego ze sprawa sie toczy w sądzie.
Po tym jak wygralem w I-szej instancji, Komendant apeluje twierdząc ze, czytając instrukcje obsługi która mówi o błędach radaru sąd:
Czyli, wedle Komendanta, nie wolno w sadzie czytac instrukcji obslugi bo to tylko moze przesłonić dogme Świętego Radaru Doskonałego.
1 i 2 to sytuacje rzadkie, ale zakładam, że mogą się zdarzyć.
3. Jeżeli urządzenie zamontowane w samochodzie mierzy swoją prędkość, prędkość obiektu i odejmuje jedno od drugiego i na tej podstawie wie czy obiekt się zbliża czy oddala to o jakiej "interferencji" tutaj mowa?
4. Podobnie i tutaj. Skoro mierzymy prędkość radiowozu i obiektu, to gdyby radar zmierzył obiekt stały
Co do pkt.6 to zobacz czasem jak w naszych srebrnych alfach jadą z iskrą zamontowaną za szybą. Antyradary w większości przypadków też są za szybą a mimo to wykrywają radar, więc jednak szkło trochę tych mikrofal puści.