Ja tam bym to podzielił bardziej. Niech każdy kilometr torów będzie zarządzany inną spółką. Oczywiście oddzielne na lewy tor, prawy tor i podsypkę pod torami.
Sam podział #pkp na pierdylion spółek tworzy problemy. Natomiast najgorszą z nich jest PKP PLK (Przedsiębiorstwo Likwidacji Kolei) - to ona odpowiada za systematyczną likwidację sieci kolejowej w naszym Kraju oraz za problemy pozostałych przewożników w realizowaniu ich zadań.
Pamiętajmy, że #pociag, to nie auto, czy busik, gdzie to kierowca decyduje o tym, kiedy jedzie, czy jedzie i którędy jedzie.
Maszynista jedzie, gdy kontrola ruchu (a więc PKP PLK) mu na
W krajach zachodnich, tym mitycznym cywilizowanym świecie, mamy właśnie ten pierdyliard spółek, a restrukturyzacja PKP miała od strony organizacyjnej zbliżyć polskie koleje do zachodnich. Tu można poczytać choćby o strukturze grupy Deutsche Bahn.
@fantomasas: i tak... i nie. Otóż nawet schemat, który przytaczasz, oddaje inną organizację - tam ta grupa, to grupa czysto kapitałowa, ale poszczególne składowe grupy działają jak działy jednej korporacji, słowem ściśle współpracują oraz.. są zarządzane dość silną
@mxmilian: wystarczy posłuchać radia kolejowego, jadąc pociągiem. Zresztą... sam WWK jest w wielu miejscach w takim stanie (nie trzeba szukać po pipidówach). Anyway... wydaje mi się, że mimo wszystko łatwiej odremontować istniejące torowisko, niż wycinać las, który zarasta dawny nasyp i wszystkie urządzenia montować od zera. Mogę się mylić.. :)
Niech zrealizują to samo dla PKP Cargo tam jest burdel - mały przykład jest tu http://www.pkp-cargo.pl/firma,grupa-logistics.html . W firmie ponad połowa pracowników to czerwony beton, który trzyma się stołków.
@eaxene: Mogli by zarobić więcej gdyby tylko to że gdy nie mogą wyrobić planu mają zawsze jedno rozwiązanie - zwolnienia zamiast realnego usprawnienia.
Komentarze (93)
najlepsze
Pamiętajmy, że #pociag, to nie auto, czy busik, gdzie to kierowca decyduje o tym, kiedy jedzie, czy jedzie i którędy jedzie.
Maszynista jedzie, gdy kontrola ruchu (a więc PKP PLK) mu na
@fantomasas: i tak... i nie. Otóż nawet schemat, który przytaczasz, oddaje inną organizację - tam ta grupa, to grupa czysto kapitałowa, ale poszczególne składowe grupy działają jak działy jednej korporacji, słowem ściśle współpracują oraz.. są zarządzane dość silną
Z drugiej strony PKP Cargo chociaż zarabia. I to dużo.
;)
-jaa
-nie ogarniam
-spywatyzować!!!!!!!!!1111jedenjeden
-zrobic jedna spolke
-jestem na 2 levelu, dejcie kody
-ktos ogarnia?
nie są śmieszne i pokazują że niektóre wykopki nie są w stanie bez upuszczenia szczęki ogarnąć umysłem przejrzystego schematu.