W każdym wątku o grach w javascript pytacie od czego zacząć przygodę

Do tego zawsze jest narzekanie na brak materiałów po polsku. Proszę bardzo - za darmo - cała książka będąca wstępem do javascript przetłumaczona z wersji angielskiej napisanej przez twórcę edytora Code Mirror. Czytajcie niech nam kwitnie Polska potęga programistyczna :)

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 60





Komentarze (60)
najlepsze
Czy dobrze mi polecono :D? A i czy jak dojde już tam na jakiś tam level to będą mógł jakieś proste giery robić, czy lepiej odpuści tego pytona bo jest lepszy język do tego typu rzeczy :)?
Sam zamierzam zacząć przygodę z programowaniem gier w javascript i mam parę pytań:
1) W jaki sposób programować gry typu klient serwer ? Node.js to dobre rozwiązanie czy lepszym byłoby signalr ? 2) Jaki framework jest najbardziej odpowiedni do "fizyki" w grach 2d - box2 czy coś onnego? 3) Czy mógłbyś polecić dobre źródła dotyczące wzorców w javascript i
1) Nie mam doświadczenia z innymi platformami, ale node jest pod tym względem bardzo wydajne i jeżeli jesteś programistą JS jest to dla Ciebie naturalne środowisko i nie ma się nad czym zastanawiać.
2) Piszę własne - gdybym miał na szybko napisać angry birds użyłbym box-2d, lub chipmunk
Z mojego punktu widzenia, trzeba go zakopać w spalonej ziemi, zaorać i posypać solą, a wspierać próby tworzenia alternatyw jak np. elm.
Gwoli ścisłości elm, jest tylko podobny do Haskella,