Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

336

Arduino - co to jest i z czym to się je?

Arduino jest bardzo prostym, wręcz prymitywnym komputerem, za pomocą którego można dosłownie w kilka minut zrobić sobie automatyczny sterownik rolet w oknach, domową stację meteo, czy chociażby cyfrową stację lutowniczą. Upraszczając – za pomocą Arduino można zrobić dosłownie wszystko...

eDameXxX
eDameXxX
eDameXxX
z
mydiy.pl
dodany: 01.03.2012, 14:49:51
  • #
    technologia
  • #
    gadzety
  • #
    arduino
  • #
    komputer
  • #
    plytka
  • #
    elektronika
  • #
    diy
  • #
    naprawa
  • #
    sprzet
  • #
    geeks
  • 129
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (5)

Projekt podobny do Arduino, ale kosztuje tylko $ 4.30(!)
konto usunięte
z processors.wiki.ti.com
  • 2
Zbuduj sobie Arduino za grosze.
grejzen
z theparsley.com
  • 1

Komentarze (129)

najlepsze

K.....a
K.....a
konto usunięte 01.03.2012, 16:21:45
  • 19
Arduino - nie polecam!

Zestaw kosztuje 140zl i możesz go użyć tylko do jednego celu , jaki sobie wybierzesz - chcesz mieć automatyczne żaluzje? To kupujesz to za 140zł, i... tracisz całą płytkę, musisz kupić nową.

Polecam uC AVR - najtańsze rozwiązanie. Z porównaniem do arduino jest tak, że dokupujesz tylko uC, a nie cały układ. Najtańszy uC to koszt 7zł (attiny13). Programowanie w C też nie jest lada wyzwaniem - dużo
  • 36
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LukaszW
LukaszW
01.03.2012, 16:32:42
  • 9
@Klopsztanga: Ale czemu chcesz wykorzystywać Arduino tylko raz? Kupujesz jedno Arduino, w którym później możesz zaprogramować dowolną ilość mikrokontrolerów ATmega, które później wyciągasz i używasz już bez Arduino.

A RaspberryPi jest rzeczywiście dużo mocniejsze, ale i ma dużo większy apetyt na prąd, co go dyskwalifikuje przy większości drobnych zastosowań. Nie widzę sensu montowania komputera gdzieś, gdzie wystarczy jeden układ scalony o minimalnym poborze prądu.
Brut_all
Brut_all
Brut_all
01.03.2012, 23:51:10
  • 4
@ADSSADFDFS:

Zdziwiłbyś się, jak bardzo ludzie mogą nie umieć/nie lubić lutować. Ja sam, mimo iż skończyłem dobre technikum elektroniczne, a programowanie uC uważam za bardzo ciekawe, niemalże w ogóle nie tknę się lutownicy, czy jakiegokolwiek elementu analogowego. Dla mne zabawa się kończy na łączeniu całych komponentów i pisaniu na nie softu, a wszelkie rezystory, układy zasilające, itp. to zupełnie inny świat, z którym nie chcę mieć nic a nic wspólnego.
JestemKaspi
JestemKaspi
01.03.2012, 17:09:48
  • 17
@LukaszW: Nie wprowadzajmy nikogo w błąd od samego początku:

Arduino jest bardzo prostym, wręcz prymitywnym komputerem


Nie, arduino jest tylko środowiskiem (programowania i hardware - shieldy). Arduino nie jest mikrokontrolerem, komputerem ani niczym
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Retner
Retner
01.03.2012, 20:21:29
  • 5
Arduino to wyższy stopień abstrakcji w porownianiu z AVR-C, plus gotowa płytka testowa w postaci "Uno" "Mega". To tak samo jak C jest wyższym stopniem abstrakcji w porownaniu z asemblerem, a c++ w stosunku do c.

To co powoduje i zawsze powodowalo kontrowersje to to że ludzie piszacy w Arduino mowia na siebie "elektronicy", propaguja czasem wrecz glupie rozwiazania, ktore owszem da sie zrobic, ale dzialaja bo dzialaja [przykład podłączanie LED bez rezystora.
t.....o
t.....o
konto usunięte 01.03.2012, 18:19:59
  • 3
@JestemKaspi: to czym jest komputer?

Nie, arduino jest tylko środowiskiem (programowania i hardware - shieldy). Arduino nie jest mikrokontrolerem, komputerem ani niczym innym.


to co jest komputerem a co nie jest pojęciem względnym. w takim kontekście jak użył tego słowa LukaszW jest jak najbardziej dopuszczalne.
d15ea5e
d15ea5e
01.03.2012, 20:23:12
  • 14
Lepiej niż Arduino jest zainteresować się gołymi AVR - czyli tym co jest tak naprawdę w Arduino. Minusy - kod nie piszę się sam, w Arduino mamy gotowe biblioteki, przykłady. Plusy - cena, uniwersalność, wygoda. Zestaw typu płytka stykowa + mikrokontroler (np. atmega8) jest lepszym wyborem na początek jeżeli zależy nam na pieniądzach.

Od jakiegoś czasu bawię się tymi cacuszkami, postawiłem sobie za cel stworzenie gry - oto ona :)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kammil
Kammil
01.03.2012, 20:31:14
  • 4
@d15ea5e: Masz rozmach, piszesz ze jestes w 2 liceum i zrobiles takie cos, jeszcze w asemblerze? Nie chce wiedziec, ile czasu spedziles uczac sie tego wszystkiego :)
pandora72
pandora72
pandora72
02.03.2012, 02:37:49
  • 0
@d15ea5e:

Arduino to platforma uruchomieniowa a jej zaleta jest ogromna ilość bibliotek programowych, uniwersalność, środowisko oraz ustandaryzowane shieldy.

Patrząc w Twoich kategoriach to lepiej zainteresować się FPGA (zwłaszcza tymi dużymi) bo AVRa i to nie jednego możesz sobie do niego władować a i taktowanie sporo większe.
Snap
Snap
01.03.2012, 16:18:01 via Android
  • 9
Czy te ceny shieldów nie są zbyt wygórowane?
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LukaszW
LukaszW
01.03.2012, 16:41:25
  • 3
@Snap: Przeważnie sposób podłączenia można znaleźć w dokumentacji danego modułu. Np dla graficznego wyświetlacza LCD wygląda to tak: screen

Opisując na blogu różne projekty na pewno będę wszystko szczegółowo opisywał. Z resztą każdy, kto czytuje mojego bloga wie, że zawsze wszystko dokładnie opisuję :)
Snap
Snap
01.03.2012, 16:36:20
  • 1
@LukaszW: Opisałbyś jak połączyć przykładowy moduł z Arduino?
zenek_rolka
zenek_rolka
zenek_rolka
01.03.2012, 15:07:43
  • 8
http://www.wykop.pl/link/133230/arduino-kazdy-moze-zostac-elektronikiem-robotykiem/
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Brut_all
Brut_all
Brut_all
01.03.2012, 21:18:16
  • 5
@WielkiStalowyNalesnikZaglady:

Co ma napięcie zasilania do zużycia energii?
WielkiStalowyNalesnikZaglady
WielkiStalowyNalesnikZaglady
01.03.2012, 21:03:37
  • 4
@LukaszW: Raspberry Pi jest zasilane napięciem standardowym dla portu mini USB. 5V.

Arduino (biorę UNO za przykład) jest zasilane za pośrednictwem okrągłej wtyczki, napięciem 6-20V (za stroną producenta) lub za pośrednictwem złącza USB. 5V. Oh.

Poza tym - nigdzie nie napisałem, że RPi jest lepsze. Wymieniam tylko jego
Kammil
Kammil
01.03.2012, 19:41:17
  • 7
Arduino i części do niego najataniej kupić na allegro, niekoniecznie oryginalne, niczym się nie różnią. Nettingo to jeden z najdroższych sklepów. Ja swoją płytkę kupiłem za 60 zł - nową. Te części które dodają do zestawu startowego są do kupienia w najbliższym sklepie elektronicznym za grosze, np rezystor to koszt około 10 gr/szt, buzzer 2zł/szt, dioda 30 gr/szt... To taki chwyt marketingowy dla osób, które nie mają pojęcia ile co kosztuje i
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JestemKaspi
JestemKaspi
01.03.2012, 20:04:14
  • 20
Możesz napisać coś więcej na temat tego cuda które dziewczyna trzyma w ręku ?


@Kammil: Możesz napisać coś więcej na temat tej dziewczyny która trzyma to cudo w ręku?

:P
Kammil
Kammil
01.03.2012, 20:12:56
  • 3
@trystero: [Coś popsułem z komentarzami. Sorki]! Pewnie. Nałożyłem na arduino nią nakładkę (shielda) do sterowania silnikami, i podłączyłem serwa (silniczek z przekładnią, na zwykłym by nie ruszył). Oprócz tego do Arduino podłączony jest ultradźwiękowy czujnik odległości. W 2 tygodnie nauczyłem się podstaw C++ i napisałem program, który wygląda ideowo mniej więcej tak : jedź prosto, jeśli widzisz przeszkodę w pobliżu to zmień kierunek, jeśli przeszkoda jest bardzo blisko to cofaj.
Harold
Harold
01.03.2012, 16:02:16
  • 6
Od dawna chciałem się nauczyć elektroniki, podstawy znam, chyba sobie sprawie ten zestawik 140 zł to nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Tylko czy sobie poradzę?
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LukaszW
LukaszW
01.03.2012, 16:04:49
  • 10
@Harold: Poradzisz :) Jak coś, to śmiało pytaj tutaj, czy w komentarzach u mnie na blogu. W kolejnych postach postaram się wszystko opisywać tak, żeby nikt nie miał żadnych wątpliwości. Z resztą to na prawdę nic trudnego :)
LukaszW
LukaszW
01.03.2012, 16:29:39
  • 2
@Harold: Trochę elektroniki liźniesz - robiąc różne zabawki poznasz zasadę działania potencjometrów, nauczysz się dobierać rezystory, zobaczysz, jak działają fotoelementy (fotodiody, fotorezystory), poznasz tranzystory... :)
qwertxx
qwertxx
qwertxx
02.03.2012, 12:53:25
  • 5
Klopsztanga napisał:

"Polecam uC AVR - najtańsze rozwiązanie. Z porównaniem do arduino jest tak, że dokupujesz tylko uC, a nie cały układ. Najtańszy uC to koszt 7zł (attiny13). Programowanie w C też nie jest lada wyzwaniem - dużo gotowych bibliotek."

I to bardzo fajna i tania droga nauczenia się mikrokontrolerów.

Polecam w szczególności blog: Mikrokontrolery - Jak zacząć?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kobiaszu
kobiaszu
01.03.2012, 20:00:49
  • 3
Taniej i bardziej uniwersalnie będzie złożyć własny układ na ATmega88 i programatorem za jakieś 30zł, całość zmieści się spokojnie w stówce, a zastosowanie zdecydowanie szersze.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pandora72
pandora72
pandora72
02.03.2012, 02:31:41
  • 0
@kobiaszu:

Za stówkę to kupisz nową płytkę ATMEGA 2560 z kompletem I/O i USB i masz od razu ustandaryzowany podkład pod tysiące shieldów które może kupić albo zrobić samemu. Masz bootloader więc programator Ci nie potrzebny.

Mikrokontroler jest ważny, ale zazwyczaj dużo ważniejsza jest pozostała elektronika.
prusi
prusi
prusi
01.03.2012, 20:33:48
  • 0
@kobiaszu: dokładnie, ale lutowanie może na początku trochę odstraszać.
anddom03
anddom03
01.03.2012, 21:25:30
  • 2
miałem niedługo się zabrać sie właśnie za zabawę z elektronika. miałem już kontakt z lpc2138 i źle wspominam ogarnianie tego. jak będą jakieś dobre i szczegółowe tutoriale to chętnie będę przeglądał stronke i może stworze coś własnego - bo najgorzej jest zacząć jak nie wie w co pierwsze ręce włożyć.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kammil
Kammil
01.03.2012, 21:42:44
  • 0
@anddom03: poswiec pare godzin i poszukaj informacji o arduino, turoriali itp, to na poczatek. Polecam poradniki ze strony ladyada, oraz video na youtube - Arduino tutorial, autor Jamie Blume, polecam. Oba zrodla po angielski, ale bardzo dobre jakosciowo.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
7670
W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
3658
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
3238
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
3063
Newsweek próbuje wmówić ludziom, ze pitbull to przytulanka, a gorsze są male psy
Newsweek próbuje wmówić ludziom, ze pitbull to przytulanka, a gorsze są male psy
2941
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #polska
  • #informatyka
  • #wydarzenia
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #internet
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking