Wpis z mikrobloga

Witam. Piszę do was bo sam się gówno znam a nie chcę żałowac, szukam samochodu od jakiegoś czasu, uciułałem w końcu jakąś kasę (13 k) i teraz chciałbym coś kupić (a właściwie to jestem troche zmuszony bo moja skoda się już sypie :D). Pytanie do was Mireczki, jakiego samochodu szukać? Na co zwarać największą uwagę? Co warto kupić w tym przedziale cenowym (do 13 tys)

Z góry dzięki! Liczę na wasze rady ;)

#motoryzacja #samochody i chyba #mechanika #mechanikasamochodowa
  • 25
@JareQ: Ja się nie wypowiem - nie znam nikogo z Leonem. Słyszałem jedynie, że dobre auta. Od siebie dodałbym jeszcze BMW E46 :) Mój ojciec ma taki od 8 lat i przez cały okres miał tylko 3 drobne awarie : padł czujnik temp. silnika, pękł króciec doprowadzający płyn chłodniczy, rozszczelnił się wąż odmowy - wszystko zamknęło się w około 500zł max. Problem jest taki, że ciężko wyrwać dobry - niezapierdziany przez
@JareQ: a3, a4 - ustrzelisz do 11 spokojnie, reszte sobie zostaw na ogarniecie. Małego kibla nie kupuj jak, polo, yaris, fabia, bo będziesz żałował, chyba, że się boisz jeździć i nie potrafisz parkować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Golf 4 to też bardzo dobra opcja.

Golf 4, Audi A3 - minimum 1.6, najlepiej 1.8... dizli sie nie ma co bać, bo są obcykane. A4 minimum 1.8, 1.9tdi.

Vectra
@JareQ: A co do tych dizli, że na trasy tylko, bo w mieście to nieporozumienie... nie ma co tego słuchać, bierz to czym Ci się lepiej jeździ. Ojciec dizlami jeździ od 10 lat, 70% miasto 30% trasy i bardzo sobie chwali, nic mu się nie #!$%@?... ziomek od 2 lat jeździ dizlem, tylko po miescie i mówi, że nigdy benzyny. Ja kupiłem bene i trochę żałuję, bo dizlem mi się jeździ
@JareQ: Jeśli Ci nie zależy na lansie to bierz jakiegoś koreańca. Nie ma obecnie na rynku aut o lepszej relacji ceny do wieku i jakości. Stereotypami nie ma się co przejmować, Hyundai, KIA i Chevrolet robią naprawdę niezłe jakościowo fury od pewnego czasu (choć bez polotu) a zamiast 15-letniego audi lepiej kup połowę nowszego koreańczyka. Daewoo z końca produkcji też są zupełnie niezłe, a serwis i naprawy kosztują grosze.
@Underbone: Diesle gorzej znoszą dużo kursów na krótkim dystansie, gdzie zwykle nie zdążą się nawet dobrze nagrzać (wolniej się nagrzewają niż benzyna), w dodatku dodatkowy osprzęt, który w nowszych silnikach diesla jest standardem (turbosprężarka, koło dwumasowe, często także filtr dpf) znacznie lepiej znoszą jazdę na w miarę stabilnych obrotach w trasie, niż częste hamowanie i przyśpieszanie/ruszanie co jest charakterystyczne dla miasta. Mimo, że sam mam diesla i bardzo sobie chwalę, to
@JareQ: Poszukaj auta, które Ci się spodoba wizualnie i będzie spełniało Twoje wymogi. Znajdź 3 różne modele/marki.

Jeżeli to już będziesz miał za sobą to poczytaj opinie o aucie, co się psuje itp i zobacz ile to będzie kosztowało - patrz niżej.

Następnie wejdź na jakiś portal pokroju inter cars i sprawdź ile będę Cie kosztowały części eksploatacyjne takie jak: klocki, tarcze, oleje, filtry, wahacze, tuleje etc. Jest to ważne, ponieważ