Wpis z mikrobloga

Jest jakiś shader który wyrenderuje mi plane'a następująco:

Chcę, żeby to był billboard, i żeby był widoczny tylko w przypadku jeżeli jego środek będzie widoczny (wtedy żeby był widoczny cały, żeby był narysowany przed całą resztą), a w przypadku jeżeli środek nie będzie widoczny (coś będzie go zasłaniać) to żeby nie było go w ogóle.

Chciałbym zrobić coś w rodzaju błysku przy eksplozji.

EDIT: Coś w rodzaju shadera "flare" ale żeby po przesłonięciu przez inny obiekt nie było go widać

#unity3d #gamedev
  • 6
@blisher: 1. robisz pusty gameobject na środku, puszczasz linecasta między kamerą a obiektem i jeżeli jest false (nic nie zasłania) to włącza plane.

2. Plane dajesz na nową warstwę, kamerę która widzi tylko tę warstwę i ustawiasz nową kamerę w ostatniej kolejności do renderowania. (wtedy będzie na wierzchu)