Wpis z mikrobloga

#arduino #elektronika

Tak zawsze się zastanawiam czemu jest taki pocisk po Arduino, w czym takie mini pro (u majfrienda taniej jak atmega w lokalnym sklepie) jest gorsze od czystej atmegi? Mamy gotową małej wielkości płytkę z wyjściami wszystkich pinów bardo wygodną do korzystania. Co z tego że korzystam z Arduino IDE? Bo co bo to prosty język? Chyba właśnie chodzi o to aby korzystać z różnych wynalazków aby było łatwiej. Moim zdaniem porównywanie arduino do ARMów (bo army to jedynie prawilne procki) to parodia.

JAKI JA JESTEM HARDKOR I KOZAK PROGRAMISTA I ELEKTRONIK KORZYSTAM Z ARM, ROZUMIECIE ARM A NIE JAKIEŚ TANIE ARDUINO, CO Z TEGO ŻE POTRZEBUJE TYLKO ZROBIĆ PROSTY KONTROLER DO CZUJNIKA TEMPERATURY I LCD.

Moim zdaniem to parodia wmawianie komuś żeby przesiadł się na "prawdziwe" procki jak robi swoje projekty tylko z pasji, a i tak nie wykorzystuje 50% możliwości zwykłej atmegi. Jak ktoś widzi że już mu nie wystarcza zwykły AVR to raczej zgłębi się w temat i zacznie korzystać z ARMów i nie trzeba mu wmawiać że żeby zrobić prawilnie mrugającego leda na pinie 13 ( ͡° ͜ʖ ͡°) to trzeba korzystać z ARMu.
  • 19
@AlcoMatt: nie wiem do czego konkretnie pijesz. Ale arduino IDE (znaczy kompet softu plus biblotek gotowych rozwiązań) to taki trochę bascom - niby piszesz w C na AVR a tak na prawdę ani C się dobrze nie uczysz, ani uP się nie uczysz, bo nie poznajesz "jak to działa pod maską" tylko używasz biblioteki jakiejś i ma działać. A że w pewnym momencie zderzysz się, że dwie biblioteki ze sobą się
@hrumque: Ale mam na myśli konkretnie o to że ktoś coś robi jako hobby, jako typowy zabijacz czasu. Chodzi mi o to ze większość osób korzystających z Arduino to osoby które lubią się od czas do czasu pobawić i pogrzebać, a nie zawodowcy. Jeśli ktoś chce zrobić coś aby działało i nie potrzebuje się zagłębiać w dany temat, to po prostu to robi. Jak mu się uda i chce się tym
@AlcoMatt: Spoko. Ale już Ci tłumaczę.

A więc: