Wpis z mikrobloga

1. Koszt instalacji jest kosmiczny


@semperfidelis: Koszt zakupu używanego samochodu z fabryczną instalacją jest niższy niż bez niej. nowe samochody z fabrycznym CNG są sprzedawane w cenie diesli. Do tego samochody z fabrycznym CNG mają bak na około 45-50 litrów benzyny tzw bi fuel
da się? Da się :) ciekawe kiedy by się zwróciło. Ile pali auto cng?


@jestem_legenda: o około 20% mniej niż benzyny. Koszt tankowania to około 3,40 za m3 na komercyjnych stacjach i jest to tak w przeliczeniu około litr paliwa
@pogop: na stacjach wolnego tankowania CNG (takie chyba są zazwyczaj przydomowe), tankowanie może trwać nawet kilka godzin, na stacjach szybkiego tankowania CNG (czyli te które są zazwyczaj na stacjach publicznych) tankowanie trwa kilka minut.

Tak pisze jako ciekawostka
@pogop: Z tym, że takie auta są stosunkowo tanie(np Volva na CNG). Jeśli jeździ się np po samej Warszawie/Łodzi lub innym mieście ze stacją CNG to takie rozwiązanie ma jakiś sens, bo jeździsz za grosze.
@Kejran: znasz takie samochody osobiście? Słyszałem , że na gazie silnik pracuje bardzo cicho i bardzo kulturalnie, mniej drgań i w ogóle jakby go nie było. Osobiście jechałem Iveco Stralisem na CNG i silnik był cichszy niż moje 1.5 dci XD była to wersja tylko na cng, trzeba było widzieć rurę wydechową - idealnie czysta. Włożyłem palec do środka, przeciągnąłem po ściance i nic XD świetna technologia pod tym względem.

PS.
@pogop: Problem przy CNG może być z butlą, zapewne swoje lata będzie miała, a jak się skończy homologacją to wymiana takiej butli jest cholernie droga, szczególnie jak jest to zbiornik fabryczny(W volvach chyba było 80L cng i 30L benzyny)