Wpis z mikrobloga

@MaryMagdalene:

#programowanie #agile #prokrastynacja

Siema, pytanie ogólne i miejsce na dyskusje: jakich metodyk, sposobów czy podejść używacie do tworzenia i kończenia jednoosobowych, hobbystycznych projektów? Chodzi o to jak planujecie workflow, jak osiągacie to co założyliście i ogólnie jak programujecie efektywnie tzw. petproject (po nocach, poza pracą, bez deadlinów). Zauważyłem, że brakuje mi czegoś takiego jak agile/scrum w pracy domowej i przez co mam masę rozpieprzonych, fajnych projektów, ale ich nie kończę, bo historyjki okazują się zbyt długie lub pojawia się coś nowego. W idealnym świecie na projekcik poświęcałbym ok. dwa tygodnie i zabierał się do nowego, jednak mając powiedzmy 4h dziennie co dwa-trzy dni na kodzenie trudno wpaść w flow, jaki można osiągnąć w stałej pracy. Dodatkowo bez bata w postaci managera często co sesję robię coś innego i wypadam z rytmu danego języka/technologii/projektu. Słyszałem o PXP, ale brak jakichś sensownych materiałów na ten temat w necie.

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@aaandrzeeey: Najpier w google docsach piszę cały plan, jak aplikacja ma działać a później zastanawiam się jakie klasy itd. będą mi potrzebne i implementacja :)

Fajnie jest też pisać takie historycji: Jestem użytkownikiem. Jako użytkownik chce zrobić to i to itd.
  • Odpowiedz
@MaryMagdalene: Ja sobei wypracowalem swoja wlasna metoda bedaca miksem kilku iroznych :) Jak dla mnie dziala. Sklada sie z trzech elementow:

- TO-DO list do ktorej wrzucam wszystko co mam do zrobienia

- listy 3-3-3, czyli 3 cele na tydzien, 3 cele na miesiac, 3 cele na kwartal. I piszac cele mam na mysli konkretne zadania ktore chce w tym czasie skonczyc, a nie pozycje w stylu uczyc sie technologii XYZ Tworzac
  • Odpowiedz
@MaryMagdalene: Pierwsza rzecz to lista wszystkich funkcjonalności, którą mam zawsze na wierzchu. Następnie obmyślam jakich potrzebuję klas, projektuję bazę danych. Często też wypisuję sobie w kolejności, jakie kolejno moduły będę pisał. Potem zaczyna się implementacja. Przed zaczęciem pracy (wiedząc ile mogę poświęcić na to czasu) stawiam sobie cel na dziś i staram się go zrealizować ;)
  • Odpowiedz