Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev #libgdx Słuchajcie mircy, mam sporo doświadczenia w pisaniu kodu, ale od niedawna zainteresowałem się pisaniem gierek gdzie używa się tekstur, openGL i innych gówien stricte związanych z programowaniem grafiki. Chciałbym żebyście mi coś wytłumaczyli, chodzi mi o triangulację czyli dzielenie większego polygona na trójkąty. Powiedzcie mi proszę dlaczego wynikiem triangulacji takiego polygona o współrzędnych punktów:

(x,y)

16.550003,-6.7000017;

16.450003,-2.8500009;

12.300003,-0.75000095;

10.050004,-3.9500017;

9.250002,-6.8500023

dostaję listę liczb:

2, 3, 4, 4, 0, 1, 1, 2, 4

Co te liczby znaczą? Ewentualnie proszę o link do tekstu, który mi to wyjaśni.
  • 5
@Bakal: @jasiek13: @jasiek13: Ok, to teraz wytłumaczcie mi dlaczego zamiast takiego kształtu jaki pokazuje rysunek od @jasiek13 u mnie wychodzi coś takiego (na załaczonym obrazku)

Kod w libgdx:

PolygonRegion pr = new PolygonRegion(

new TextureRegion(Assets.sand_texture),

vertices,

triangles.toArray()

);

renderer.draw(pr, 0, 0, 200, 200);

gdzie dane które tam podaję to:

Vertices: 165.50003,-67.000015; 164.50003,-28.500008; 123.00003,-7.5000095; 100.50004,-39.500015; 92.500015,-68.50002; //tu pomnożyłem *10 x i y żeby było większe

Triangles: 2, 3, 4, 4,
Pobierz
źródło: comment_wxnQzqQrmGgJDgMHIr3rOUdHeDGR1uKe.jpg
@jasiek13: @Bakal: @jasiek13: a nie, jednak to musiałem coś #!$%@?ć przy podawnaiu tych zmiennych bo jak je podaję na stałe w ten sposób:

PolygonRegion pr = new PolygonRegion(

new TextureRegion(Assets.sand_texture),

new float[] {165.50003f,-67.000015f, 164.50003f,-28.500008f, 123.00003f,-7.5000095f, 100.50004f,-39.500015f, 92.500015f,-68.50002f},

new short[] {2, 3, 4, 4, 0, 1, 1, 2, 4}

);

renderer.draw(pr, 0, 0, 300, 300);

to jest ok :)