Wpis z mikrobloga

@cinkek: do listów do redakcji potrzebny jest jakiś regulamin? Chcę stworzyć cykl tematyczny z tekstów pisanych przez czytelników i staram się stworzyć zapisy chroniące dupę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@pogop: wymogu ustawowego na gruncie prawo prasowe i prawo autorskie i prawa pokrewne nie ma, co nie znaczy, że regulamin nie jest potrzebny. problemem w tym przypadku będą prawa autorskie danego listu. warto byłoby w regulaminie zastrzec nieodpłatność za publikacje, wyrażenie zgody na publikację i oświadczenie o autorstwie (trzy podstawowe rzeczy). zabezpieczy to redakcję przed ewentualnymi roszczeniami za bezprawne rozpowszechnianie utworu.

w przypadku listów do redakcji należy pamiętać jeszcze o odpowiedzialności
  • Odpowiedz
@cinkek: dzięki, w moim regulaminie zawarłem wszystko to, o czym piszesz. Wysyłanie będzie dodatkowo możliwe przez formatkę na stronie internetowej. Tam będą odpowiednie rubryki do oświadczania, że jest się autorem, że się zezwala na publikację, że się zapoznało z regulaminem itd. Myślę, że będzie dobrze.

#!$%@?ąc. Nie wiesz czasem, czy jest jakiś konkretny wymóg rejestracji redakcji internetowej, wyznaczania redaktora naczelnego itd? Swoją drogą nowelizacja tej ustawy się kłania nisko od lat.
  • Odpowiedz
#!$%@?ąc. Nie wiesz czasem, czy jest jakiś konkretny wymóg rejestracji redakcji internetowej, wyznaczania redaktora naczelnego itd? Swoją drogą nowelizacja tej ustawy się kłania nisko od lat.


@pogop: jeżeli twój portal spełnia przesłanki z art. 7 ust. 2 pkt. 1 to tak. należy wtedy, w myśl art. 20, zarejestrować w sądzie okręgowym wydawanie tejże prasy.

co do noweli to nawet nie wspominaj... te wstawki z PRL bezcenne...
  • Odpowiedz