Wpis z mikrobloga

@przemyslany_nick: wystarczy ten fragment

gay fathers raising children with their husbands seemed to be both mom and dad, brain-wise. Their emotional circuits were as active as those of mothers and the interpretive circuits showed the same extra activity as that of heterosexual fathers

I zle rozumiesz, nikt sie nie zamienia w matke.

clue: in gay fathers, but not heterosexual ones, the brain also had extra communication lines between emotional and cognitive
@Pommernstellung: nikt nie robi za "kobite"...

clue: in gay fathers, but not heterosexual ones, the brain also had extra communication lines between emotional and cognitive structures. The more time a man spent as primary caregiver, the greater the connectivity. It was as if playing both parental roles caused the brain to integrate the structures required for each.

"Fathers' brains are very plastic," Feldman said. "When there are two fathers, their brains
@GangrenaM: moim zdaniem artykuł o tyle naciągany o ile nie ma zdefiniowanych rejonów mózgu odpowiedzialnych za konkretne role rodzicielskie. Psychiatria i psychologia mają problem z neuronalnymi korelatami uwagi, a co dopiero tak nieznacznymi efektami jak aktywność rodzicielska. W ogóle jak w fMRI zbadać konstrukt i go zoperacjonailzować. Zamiast Reutersa wolałbym link do artykułu naukowego. Niemniej jednak teoretycznie jest to prawdopodobne, jednak teoretycznie prawdopodobne były teorie Freuda, które w chorobliwej zazdrości o
@GangrenaM: @artpop: Patrząc na artykuł, to trzy grupy badane różniły się między sobą głównie tym, że jedni byli głównymi opiekunami (matki i ojcowie homoseksualni), a drudzy pobocznymi opiekunami (heteroseksualni mężczyźni). Osobiście nie wyciągałbym z tego wniosku o funkcjonowaniu homoseksualistów - nie zbadano pobocznych opiekunów homoseksualnych i sądzę, że po prostu nie o to w badaniu chodziło, a raczej o zmianach w funkcjonowaniu mózgu mężczyzn przy opiece nad dzieckiem.

Warto byłoby