Wpis z mikrobloga

Mirki, zadałem już podobne pytanie tutaj https://wykop.pl/wpis/77815397/miki-przymierzam-sie-do-zakupu-starego-domu-nie-zn, ale może ktoś doświadczony siedzi na tagu i byłby w stanie coś podpowiedzieć. Generalnie nie znam się na budownictwie nic a nic, całe życie w mieszkaniu w bloku itp. Podoba mi się pewien używany dom, ale ma dwie wady: wąskie, klaustrofobiczne schody z taki niskim stropem, że trzeba się schylać, żeby wejść na piętro oraz brak garażu. Trzeba też wymienić drzwi okna i co za tym idzie pomalować elewację. Reszta wydaję się być bardzo dobra i gdyby nie te te dwie wady to bym go kupił. Prawdopodobnie, gdyby nie te wady, to już dawno by ktoś go kupił.

O ile wymiana okien i drzwi to jest coś, co ludzie robią dość często i chyba nie będzie z tym większych problemów, tak zastanawia mnie kwestia przebudowa schodów (prawdopodobnie trzeba będzie zburzyć to co jest i wybudować schody od nowa) oraz dobudowa garażu. Czy ktoś miał doświadczenie z tym i mógł powiedzieć jakiego rzędu jest to koszt? Czy np. zmieszczę się w 100k? Czy jednak taka rzecz jak przebudowa schodów to jest jakaś super poważna rzecz, która narusza konstrukcje domu czy coś tam i to jest coś, czego raczej się nie robi ze względu na koszty? Mówimy tutaj o schodach betonowych w nieco starszym budownictwie (lata 90). Naturalnie, oprócz rozbudowy samych schodów trzeba będzie powiększyć/zmodyfikować otwór na nowe schody.

#dom #budujzwykopem #remontujzwykopem #budownictwo
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ly000: we Włoszech możesz nabyć posiadłość za 1 euro, tylko musisz spełnić kilka warunków xd
Jeśli nie znasz się na remontach, to nie jesteś w stanie ocenić ile hajsu utopisz. Dzisiaj 100 tysięcy to na papierze wydajesz w ciągu minuty, a w Realu jeszcze szybciej, bo wyjda nowe rzeczy w trakcie remontu xD
Znajdź osobę, która się zna i ma narzędzia do tego. Oceni wilgotność ścian, posadzki, krzywizny ścian, podłóg,
  • Odpowiedz
  • 0