#skoda superb 2013 (przedlift) 2.0 tsi dsg z nalotem 260000 km. Warto sie interesowac czy lepiej odpuscic (pytam pod kątem tego silnika i skrzyń z takim przebiegiem)? #motoryzacja
@JakCiNaImie: Nikt ci niczego odkrywczego nie napisze. Jak samochód był serwisowany porządnie i na czas, to możesz przejechać 50k dolewając tylko benzyny do baku. Jak nie był serwisowany, tylko naprawiany na trytytki w szopie pana mietka "byle jeździł", to może wymagać 20k na start. Wiem po znajomych jeżdżących VAG-ami. Jeden na mechaniku nie oszczędza, a drugi nie przejmuje się np. nieistniejącymi już poduszkami silnika.
@JakCiNaImie: pierwsze silniki TSI/TFSI mialy problem z nadmiernym gubieniem oleju, ale po paru latach udalo soe usunac ta wade konstrukcyjna. W roczniku 2013 masz silnik (EA888) ktory jest dosc dobry i niezawodny. Stosowany w wersji 4 jak i 3 cylindrowej w roznych modelach marki VW. Moim zdaniem taka skoda jest sensownym wyborem, a przebiegiem sie nie przejmuj - przynajmniej wiesz, ze nie krecony
przy takim przebiegu np dsg może wymagać inwestycji
@modzelem: @JakCiNaImie: tam jest DSG6 mokra, moja była A3 u znajomka dobija do 500 000km bez dotykania skrzyni, brat ma 340kkm a ja przerobiłem tych skrzyń w 6 autach, i to są najmniej problematyczne elementy moich byłych aut(w innym przebieg 400kkm+, 2x 300kkm+), tylko olej co 60kkm. Generalnie jak auto serwisowane na bieżąco to nic tam się nie ma prawa
sporo osób pisze, że mechatronika potrafi się sypać przy 200k, ale to też zależy od dbania
@modzelem: problem głównie dotyczył 2 lat produkcji 2003-2005, ale redaktorzyny i internetowi janusze rozciągnęli problem na całe 20 lat produkcji tej skrzyni biegów xD. Tak samo z braniem oleju przez TSI: problem był przez 4 lata: 2008-2012 (Gen2), a załapały się u januszy motory 2003-2020 xD Z resztą VW wsadzał tą skrzynię bez większych
#motoryzacja
@modzelem: @JakCiNaImie: tam jest DSG6 mokra, moja była A3 u znajomka dobija do 500 000km bez dotykania skrzyni, brat ma 340kkm a ja przerobiłem tych skrzyń w 6 autach, i to są najmniej problematyczne elementy moich byłych aut(w innym przebieg 400kkm+, 2x 300kkm+), tylko olej co 60kkm. Generalnie jak auto serwisowane na bieżąco to nic tam się nie ma prawa
@modzelem: problem głównie dotyczył 2 lat produkcji 2003-2005, ale redaktorzyny i internetowi janusze rozciągnęli problem na całe 20 lat produkcji tej skrzyni biegów xD. Tak samo z braniem oleju przez TSI: problem był przez 4 lata: 2008-2012 (Gen2), a załapały się u januszy motory 2003-2020 xD Z resztą VW wsadzał tą skrzynię bez większych