Wpis z mikrobloga

miały jeździć z prędkością 250 km


@amid: przecież nie ma torów z takim stanem i standardem które by odpowiadały takiej szybkości w Polsce

Po za tym Polski Impuls >> #!$%@?
, tymczasem Firma Alstom chce dostarczyć składy o prędkości maksymalnej 160 km na godzinę.


@amid: informacja nieprawdziwa, wręcz kłamliwa - Alstom chce tymczasowo dostarczyć pociągi osiągające 250 km/h z dokumentami pozwalającymi na eksploatację z prędkością 160 km/h a dokumenty zezwalające na eksploatację z prędkością 250 km/h zostaną dostarczone w późniejszym terminie (kto zawinił nie wiadomo, wiadomo, że część infrastruktury w okolicy Wrocławia która ma być zgodna z dostarczonym pociągiem nie działa)
niby w czym, skoro Newag Impuls jest pociągiem regionalnym/podmiejskim a Pendolino to pociąg dalekobieżny wysokiej prędkości?


@megawatt: niby w tym że nie ma odpowiedniej infrastruktury żeby osiągnął te 250... to po co przepłacać jak nie osiągnie jej,....
@megawatt: No dokładnie, ale zauważ że na przestrzeni ostatnich lat ciągle wszystko i to dosłownie wszystko nie wychodzi, #!$%@? się po krótkim czasie i tak jest w kółko a w innych krajach jest jakoś okej ... ;> za jakie grzechy ?
niby w tym że nie ma odpowiedniej infrastruktury żeby osiągnął te 250... to po co przepłacać jak nie osiągnie jej,....


@Loczus: jak nie ma jak jest, te 20 składów to jest praktycznie tabor wystarczający do obsługi akurat tych linii na których da się (będzie się dało) osiągać takie prędkości - czyli Gdańsk/Gdynia - Warszawa - Katowice/Kraków/Wrocław + dojazd do Bielska Białej czy Gliwic

@Destro91: zobacz sobie jak Niemcy (a to
@megawatt: Okej, tutaj przyznam rację, ale przyjrzeć się bliżej to większość im wychodzi licząc pewnie jakieś 99 % a u nas jak to zwykle ... coś robią to się zaraz popsuję, coś nie tak to zaraz zamykają, likwidują itp. normalnie to jest chyba już u nas tradycja i specyfikacja kraju ... ;/
@Destro91: prawda, do tego minister transportu "taki mamy klimat" Bieńkowska, razem z całym resortem chcą przesuwać środki z kolei na drogi. Z takim podejściem nie będzie lepiej.

Choć życie pokazuje, że są sensowne projekty komunikacyjne jak SKM w Warszawie czy Stolicy. Jeśli buduje się coś w oparciu o realne potrzeby i uda się stworzyć to bez wielkich bugów to wszystko śmiga jak należy.

Projekt KDP i słynnego Ygreka tak samo -
@babisuk No tak dokładnie, zamiast wziąć się u nas za porządną, na prawdę porządną robotę i coś zrobić to nieee, pakować będą kasę na drogi, gdzie połowa jej pewnie trafi na łapówki, w kieszenie nie napasionych świń które okradają nasz i tak zabiedzony kraj, na to wszystko efekt będzie taki że ani nie będzie lepszych dróg tylko kolejne afery wyjdą na wierzch i nie wiadomo co jeszcze, a w tym wszystkim ucierpi
@Destro91: @babisuk: Zobaczycie, minie kilka-kilkanaście lat, ilość samochodów na mieszkańca np. w Krakowie już teraz jest dużo większa niż w wielkich zachodnich metropoliach. Skończą autostrady i eski, pobudują parkingi w centrach, ilość samochodów jeszcze bardziej wzrośnie i o ile będzie gładko się jeździło między miastami tak wjazdy/zjazdy z szybkich dróg i miasta się po prostu ZATKAJĄ, a mieszkańcy zaczną się dusić. Wtedy jest jakaś szansa na renesans kolei i ogółu