Wpis z mikrobloga

Cywilne wozy należy zalewać olejem zgodnym ze specyfikacją producenta


@waldek_kiepski: Nie zawsze, bo producent nigdy do końca nie wie, w jakich warunkach samochód będzie eksploatowany. Fura może zostać np. zaprojektowana i testowana w Kalifornii i zalecenie będzie uogólnione dla danego regionu, a dany egzemplarz trafi na północ Norwegii i część zalecenia będzie nieaktualna ze względu na dużą różnicę temperatur.
  • Odpowiedz
@HxRT0301:

prawda z tym że dochodzi do rozszczelnienia się silnika itd?


Nie. To jakieś stare zabobony.
No dobra, jest to możliwe w jakimś zajeżdżonym, używającym podłego i nie wymienianego oleju, że trzyma szczelność na nagarze. Ale wtedy jego miejsce jest gdzie indziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic:

W moim Pugu 406 2.0 HDI 90 z 2002 producent podawał zarówno 5W40 jak i 10W40.


Wiele silników tak mąż ostateczny dobór zależy od klimatu, sposobu eksploatacji itp.
Ale tu jest to jednak olej zalecany. W Polsce często jeszcze panuje przekonanie, że wraz z przebiegiem olej się zmienia na "gęstszy"
  • Odpowiedz
@HxRT0301: oczywiście, o ile spełnają normy producenta, ja przechodziłem w każdym samochodzie z wyższej na niższą.
Obecne dwa, jeden z 10W40 na 5W30, drugi z 5W40 na 0W30.
  • Odpowiedz