Cywilne wozy należy zalewać olejem zgodnym ze specyfikacją producenta
@waldek_kiepski: Nie zawsze, bo producent nigdy do końca nie wie, w jakich warunkach samochód będzie eksploatowany. Fura może zostać np. zaprojektowana i testowana w Kalifornii i zalecenie będzie uogólnione dla danego regionu, a dany egzemplarz trafi na północ Norwegii i część zalecenia będzie nieaktualna ze względu na dużą różnicę temperatur.
prawda z tym że dochodzi do rozszczelnienia się silnika itd?
Nie. To jakieś stare zabobony. No dobra, jest to możliwe w jakimś zajeżdżonym, używającym podłego i nie wymienianego oleju, że trzyma szczelność na nagarze. Ale wtedy jego miejsce jest gdzie indziej ( ͡°͜ʖ͡°)
@PiotrFr W moim Pugu 406 2.0 HDI 90 z 2002 producent podawał zarówno 5W40 jak i 10W40. Do 2010 fura latała na 5W40, ale od tamtej pory lano 10W40, ja przez te 4 lata jak go miałem (2020-2024) już tego nie zmieniałem i też lałem 10W40, zero problemów @HxRT0301
W moim Pugu 406 2.0 HDI 90 z 2002 producent podawał zarówno 5W40 jak i 10W40.
Wiele silników tak mąż ostateczny dobór zależy od klimatu, sposobu eksploatacji itp. Ale tu jest to jednak olej zalecany. W Polsce często jeszcze panuje przekonanie, że wraz z przebiegiem olej się zmienia na "gęstszy"
@HxRT0301: oczywiście, o ile spełnają normy producenta, ja przechodziłem w każdym samochodzie z wyższej na niższą. Obecne dwa, jeden z 10W40 na 5W30, drugi z 5W40 na 0W30.
#samochody #motoryzacja #pytanie
@HxRT0301: nie.
@waldek_kiepski: Nie zawsze, bo producent nigdy do końca nie wie, w jakich warunkach samochód będzie eksploatowany. Fura może zostać np. zaprojektowana i testowana w Kalifornii i zalecenie będzie uogólnione dla danego regionu, a dany egzemplarz trafi na północ Norwegii i część zalecenia będzie nieaktualna ze względu na dużą różnicę temperatur.
Nie. To jakieś stare zabobony.
No dobra, jest to możliwe w jakimś zajeżdżonym, używającym podłego i nie wymienianego oleju, że trzyma szczelność na nagarze. Ale wtedy jego miejsce jest gdzie indziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wiele silników tak mąż ostateczny dobór zależy od klimatu, sposobu eksploatacji itp.
Ale tu jest to jednak olej zalecany. W Polsce często jeszcze panuje przekonanie, że wraz z przebiegiem olej się zmienia na "gęstszy"
Obecne dwa, jeden z 10W40 na 5W30, drugi z 5W40 na 0W30.