Hej, mam problem i może ktoś, ktokolwiek miał podobną sytuację.
Sprzedałem ok pół roku temu przedmiot na allegro. Przedmiot używany, opisałem przedmiot poprawnie, sprzedając go nie miał żadnych ukrytych wad moim zdaniem (ani żadnych, których dostrzegałem użytkując przedmiot). Po pół roku kupiec się odzywa otwierając dyskusję, że ostatnio przedmiot przestał działać tak jak powinien i chce zwrotu pieniędzy powołując się na rękojmię i wymóg sprzedającego na potwierdzeniu, że kupujący spowodował uszkodzenie przedmiotu a nie zakup z ukrytą wadą. Co w takiej sytuacji zrobić wiedząc, że sprzedawałem dobrze działający przedmiot?
Ale to jest bez sensu, skąd ja mam wiedzieć, że on przez te pół roku nie wpłynął na działanie sprzętu? Sprzedając byłem przekonany, że sprzęt był sprawny w pełni, nagle się odwidziało używanie bo w jakiś sposób zużył sprzęt i zwrotka? Jak w ogóle jako osoba prywatna mam dowieść tego, że ja sprzedawałem sprzęt poprawnie działający a przez użytkowanie kupującego przestał działać jak powinien? Jedyne co mam to opinie kupującego po zakupie
@kolargolo: Drodzy kupujący jeśli kupiliście od osoby prywatnej czyli zakup osoba fizyczna-fizyczna, przysługuje Wam odpowiedzialność sprzedawcy za towar z tytuły rękojmi, gdzie sprzedawca odpowiada za wady przez rok a Wy macie obowiązek zgłoszenia wady w ciągu miesiąca od jej wykrycia.
Wy macie obowiązek zgłoszenia wady w ciągu miesiąca od jej wykrycia
a jeśli kupujący pisał, że zauważył problem już od otrzymania przedmiotu, ale starał się zlokalizować problem na własną rękę czyli nie zwrócił się z reklamacją w postaci rękojmi w terminie 30 dni, czy to sprawia, że mogę odrzucić tę rękojmię?
@kolargolo: odrzuć rękojmię powołując się na powyższe i niech allegro się ustosunkuje być może próbował gdzieś naprawić i ktoś mógł bardziej uszkodzić...
zgłaszałem ostatnio wadę żwirku dla kota bo nie miał zapachu oraz nie pochłaniał zapachu sprzedawca bez paczki zwrotnej odrzucił zgłoszenie "bo tak" bo oni wysłali poprawny i tyle... allegro potwierdziło i koniec..
@kolargolo: masz przyjąć to zgłoszenie, poprosić o odesłanie celem rozpatrzenia, a następnie możesz reklamację przyjąć (jak masz taki kaprys) albo odrzucić z jakiegoś powodu, np. uszkodzenia przez kupującego lub coś takiego. Wtedy on musi lecieć z tym do sądu, co robi 1 na 1000, jak rzeczywiście ma rację. Najgorsze co możesz zrobić to nic nie zrobić, wtedy z automatu jesteś przegrany.
Ok, dziękuję wszystkim za cenne informacje i porady, prawdopodobnie pierw napiszę argumenty przeciw a potem zrobię jak @NieoznaczonaReklama podpowiada.
@kolargolo: Zgodnie z Kodeksem Cywilnym, jako sprzedający odpowiadasz przez dwa lata od daty zakupu za wady ukryte. Jeżeli usterka wystawiła w pierwszym roku po zakupie, w domyśle uznaje się, że towar był wadliwy w momencie zakupu. Jednakże prywatny sprzedawca ma prawo do wykluczenia lub ograniczenia rękojmi, ale musi to nastąpić najpóźniej w momencie sprzedaży.
Od zgłoszenia masz 14 dni na podjęcie decyzji czy uznajesz czy odrzucasz reklamację. Możesz poprosić kupującego
Hej, mam problem i może ktoś, ktokolwiek miał podobną sytuację.
Sprzedałem ok pół roku temu przedmiot na allegro.
Przedmiot używany, opisałem przedmiot poprawnie, sprzedając go nie miał żadnych ukrytych wad moim zdaniem (ani żadnych, których dostrzegałem użytkując przedmiot).
Po pół roku kupiec się odzywa otwierając dyskusję, że ostatnio przedmiot przestał działać tak jak powinien i chce zwrotu pieniędzy powołując się na rękojmię i wymóg sprzedającego na potwierdzeniu, że kupujący spowodował uszkodzenie przedmiotu a nie zakup z ukrytą wadą.
Co w takiej sytuacji zrobić wiedząc, że sprzedawałem dobrze działający przedmiot?
Co w takiej sytuacji zrobić wiedząc, że sprzedawałem dobrze działający przedmiot?
Kazać mu s--------ć w podskokach bo jak nie to zgłosisz nękanie.
@kolargolo: Takie jest prawo w Polsce. Jedną lekcję już masz, wyciągnij wnioski.
z tego wynika że jak nie odniesiesz się do jego żądania to allegro włączy się do sprawy i może dostać zwrot z POK a ciebie obciążą zwrotnie
Wydaje mi się że powinienes przyjąć przedmiot i sprawdzić czy wada rzeczywiście jest i czy można ją względnie tanio naprawić
https://cyrekdigital.com/pl/baza-wiedzy/odrzucenie-reklamacji/
a jeśli kupujący pisał, że zauważył problem już od otrzymania przedmiotu, ale starał się zlokalizować problem na własną rękę czyli nie zwrócił się z reklamacją w postaci rękojmi w terminie 30 dni, czy to sprawia, że mogę odrzucić tę rękojmię?
Zgodnie z Kodeksem Cywilnym, jako sprzedający odpowiadasz przez dwa lata od daty zakupu za wady ukryte. Jeżeli usterka wystawiła w pierwszym roku po zakupie, w domyśle uznaje się, że towar był wadliwy w momencie zakupu. Jednakże prywatny sprzedawca ma prawo do wykluczenia lub ograniczenia rękojmi, ale musi to nastąpić najpóźniej w momencie sprzedaży.
Od zgłoszenia masz 14 dni na podjęcie decyzji czy uznajesz czy odrzucasz reklamację. Możesz poprosić kupującego