Wpis z mikrobloga

#programowanie #gry #gamedev

Hej. Mirki i Mirabelki mam pytanko. Jest tu ktoś kto zna silnik Godot lub inny, który nadaje się do tworzenia izometrycznych gier 2D? W sumie chodzi o coś co działa mniej więcej, jak Tycoony.

Chciałby ktoś pogadać chwilę? Może być oczywiście tutaj, publicznie. Po prostu dajcie znać, że jesteście.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@psiversum: pracowałem troche w Godocie na izometrycznych tilemapach w 2D i wydaje mi się ze jeżeli chciałbyś robić grę tycoon to Godot tych tilemap nie ma na tyle rozwiniętych żeby to dobrze działało (ale to też zależy co dokładnie byś chcial), wydaje mi się, choć nie jestem pewny że w jakimś Unity może być taka gra o wiele wygodniejsza do zrobienia.
  • Odpowiedz
@psiversum: Generalnie nie musisz używać żadnego dużego silnika, żeby osiągnąć rzut izometryczny. Wystarczy konkretny framework graficzny, lub bardziej ogólny framework do gamedevu - ja kiedyś robiłem gierkę w rzucie izometrycznym(EasyCity) w czystej Javie z wbudowaną biblioteką graficzną (Java2D) i bawiłem się w Pythonie z podobnym rzutem, tutaj są efekty: https://www.youtube.com/@horuscoming/videos Teraz pracuję używając Solar2D, gdzie programuje się w LUA (ale linku do rezultatów niestety upublicznić nie mogę, ew na PW).
  • Odpowiedz
@psiversum:

pracowałem troche w Godocie na izometrycznych tilemapach w 2D i wydaje mi się ze jeżeli chciałbyś robić grę tycoon to Godot tych tilemap nie ma na tyle rozwiniętych żeby to dobrze działało (ale to też zależy co dokładnie byś chcial), wydaje mi się, choć nie jestem pewny że w jakimś Unity może być taka gra o wiele wygodniejsza do zrobienia.


i żeby nie było nie zniechęcam, bo sam w
  • Odpowiedz