Wpis z mikrobloga

Hejka miraski
Jadę właśnie pociągiem (Kujawiak) na dłuższej trasie i co chwilę słyszę komunikaty o opóźnieniu spowodowanym jazdą z ograniczoną predkoscią z powodu wysokich temperatur. Po godzinie jazdy mamy ok pół godziny opóźnienia. Zaliczyliśmy już nawet postój techniczny. Z czego dokładnie to wynika? Ograniczenia torów, kół, możliwości lokomotywy (Griffin), wydolności sieci trakcyjnej?
#kolej #pociagi
  • 5
  • Odpowiedz
@OrionTheWarrior wszystkiego po trochę.
1. Trakcja. Teoretycznie są samo napinacze automatyczne i trakcja nie powinna zwiasać, ale jak jest ryzyko że jest luźna bo rozciągnięta rozszerzona od temperatury, to nie można za szybko bo ryzyko jej zerwania mechanicznego

2. Chłodzenie falowników lokomotywy może nie wyrabia?

3. Tory powinny już być na chyba wszystkich głównych szlakach rozsądnie zrobione, bezszwowe itp, ale owszem bardzo rozszerzone od temperatury mogą się pofalowac jak nie mają
  • Odpowiedz
@OrionTheWarrior: może dojść do wyboczenia torów z powodu wysokich temperatur.
@hrumque akurat nowy tabor ma chłodzenie cieczowe i ciężko go przegrzać, ale jak jest chłodzenie powietrzne (jak na 6Dg czy ST48) to prostowniki lubiły się przegrzewać.
  • Odpowiedz
@hrumque: @OrionTheWarrior prawdopodobnie ograniczenie prędkości z powodu temperatury szyn. W takich warunkach mogą wystąpić wyboczenia, służby prowadzą monitoring tempreratury i jak jest zbyt wysoka, to wprowadzane są ograniczenia chyba też w liczbie pociągów na danym odcinku, dlatego czekaliście na stacji. Ewentualnie już jeden tor się zdupił i wszystkie pociągi muszą jeździć po tym samym.
  • Odpowiedz
  • 2
@OrionTheWarrior Zgodnie z przepisami kolejowej instrukcji Id-1, przy gorszym stanie technicznym toru, przy określonych temperaturach w torze bezstykowym, trzeba wprowadzać ograniczeniach prędkości do 60 lub 30 km/h, nawet jeśli normalnie jest dużo więcej
  • Odpowiedz