Wpis z mikrobloga

Cześć, kupiłem nowe auto Audi q5 2.0 diesel 204km i chciałbym się dopytać w kwestii początkowej eksploatacji - czy w nowych silnikach diesla dalej jest niezbędne docieranie, jeśli tak - jak powinno wyglądać. Druga sprawa - chłodzenie turbiny - czy dalej jest wskazane aby po długiej jeździe 2 min odczekać aby turbina się schladzała? Ewentualnie proszę o inne wskazówki aby autko dobrze i długo służyło.
#q5 #audi #diesel #2.0tdi
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Glasserr: wg producenta nie trzeba docierać ale ja bym wymienił olej po 2-3 tys km.

Jak jeździsz normalnie do 2tys obrotów i muskasz gaz to raczej nie trzeba chłodzić. Tyle co przygotowanie do wyjścia z auta jakieś pół minuty. Jak jedziesz powiedzmy autostradą 140 i się zatrzymujesz na siku wtedy schłodzić bo przepływ spalin jest duży.
  • Odpowiedz
@Glasserr Ktoś kto kupuje nowe auto z salonu to zwykle ma wyebane na tak trywialne rzeczy bo za trzy lata kupi następne i niech się kolejny klient buja z awariami. Ale jeżeli masz szacunek do maszyny to wymień olej i filtry po pierwszych 10 i po każdych kolejnych przejechanych 15 tkm a nie jak zaleca producent -olej longlife po 30 tys. To zabija nowoczesne silniki. Druga rzecz warsztat i podniesienie ciśnienia
  • Odpowiedz
@Glasserr: trzeba docierać i przestudzic tez wsrto jak byla ostrzejsza jazda. Nie przekraczaj 3tys obr przez 1000km, potem troche mocniej i zmien olej po 5000km, będzie git. Turbo ma swoj obieg chlodniczy, dokladniej pompke, ale oleju juz nie, dlatego warto ja przechoodzic chwile i nie palowac od razu po odpaleniu
  • Odpowiedz
@Glasserr Nie dociera się nowych aut, bo teraz technologia wytwarzania nowych części i obróbki jest na tyle precyzyjna, że pasowanie jest od razu bliskie temu, które zakłada się w projekcie. Nie jest jednak idealnie, więc warto na początek zmienić olej dużo wcześniej niż zakłada producent, później z resztą też nie rzadziej niż 10-12 tys. km. Co do schładzania - po długiej jeździe jest OK. Nic nie trzeba schładzać. Jeśli jeździłeś "sportowo"
  • Odpowiedz
@Glasserr: jeżeli planujesz się go pozbyć po max 5 latach (po okresie rozszerzonej gwarancji) to rób tylko wymagane przeglądy, olej docieranie itd.

Dziewczyny swojej też nie pukasz, oszczędzasz dla następnego? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Glasserr pierwszy olej 2-3 tyś. km, później co 10-15 tyś km lub raz w roku, filtr powietrza co drugą wymianę oleju bo VAG zaleca teraz co 90 tyś km w benzynach nie wiem jak dieslu. Pierwszy tysiąc bez deptania gazu do oporu, warto wyłączyć s&s, bo to dziadostwo. Po jeździe autostradą ekspresówką warto odczekać chwilę zanim zgasisz, pomimo że mają pompę wymuszającą obieg płynu chłodzącego. A tak to szerokości i gratuluję
  • Odpowiedz
@Glasserr: Mam 2.0D, kupiony w 2017. Żadnego docierania, wymiany olejów po 2-3k Jak chce to jadę, 7 rok śmiga jak żyleta :)
Więc na Twoim miejscu miałbym #!$%@?.
  • Odpowiedz