Aktywne Wpisy
![Klimbert](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Klimbert_U2g1lZpugi,q60.jpg)
Klimbert +158
Tak to jest jak się czeka na księcia z bajki w nieskończoność, a kwestię dziecka odkłąda się na później.
#demografia #dzieci #zwiazki
#demografia #dzieci #zwiazki
![Klimbert - Tak to jest jak się czeka na księcia z bajki w nieskończoność, a kwestię d...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/f3f5c82b3299109c548e2f0649f3522d44eae557f6f88ea29e48f2f2639de4a5,w150.jpg?author=Klimbert&auth=6e196b08468af7ce7050ff9906e66b6f)
źródło: xx22
Pobierz![robert5502](https://wykop.pl/cdn/c0834752/32a632e8e0a3ffb60db50c3b3d3523343c92d427616d5121dd2549a029ee9601,q60.jpg)
robert5502 +302
Przypominam o letniej akcji "heder" Zglaszamy chamów!
Jazda z tym po drogach publicznych jest zabroniona. Mandat moze wynosić nawet 5k. Widzisz kombajn z hederem, nie zjeżdżaj na bok. Nie ustępuj drogi.
przyrząd żniwny czyli tak zwany heder ma dostosowaną szerokość do możliwości kombajnu zbożowego. Zbudowany jest z systemu tnącego, nagarniającego oraz wciągającego, ścina kłosy wraz ze słomą, która później jest odseparowana i cięta przez rozdrabniacz słomy lub pozostawiana w pokosie za kombajnem.
Jazda z tym po drogach publicznych jest zabroniona. Mandat moze wynosić nawet 5k. Widzisz kombajn z hederem, nie zjeżdżaj na bok. Nie ustępuj drogi.
![robert5502 - Przypominam o letniej akcji "heder" Zglaszamy chamów!
przyrząd żniwny cz...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/c3a8962db42a560ee472734502888fb50838120b377d7b3773dd9f8895bb6b52,w150.jpg?author=robert5502&auth=035d2bc3231d74dd4fe6a1bedff30e98)
źródło: Screenshot_2024-04-02-13-22-32-153
Pobierz
Grumman E-2 Hawkeye
Rozwój lotniczych radarów pokładowych doprowadził do chęci wykorzystania ich jako systemy wczesnego ostrzegania powietrznego (AEW – aiborne early warning). Pierwszym pokładowym samolotem Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych wykorzystywanym w tym celu był Douglas A-1 Skyraider wyposażony w dodatkowy system radarowy, zastąpiony później przez Grumman E-1 Tracer (zmodyfikowana wersja transportowego S-2 Tracker).
W 1956r. U.S. Navy ogłosiło zapotrzebowanie na pokładowy samolot wczesnego ostrzegania, który umożliwiałby integrację z ówczesnym Naval Tactical Data System używanym na pokładach statków. W marcu 1957r. wybrany został projekt firmy Grumman Aircraft Engineering Corporation. Początkowo otrzymał on oznaczenie W2F-1, zamienione później na E-2 Hawkeye – był to pierwszy samolot zaprojektowany od podstaw do celów AEW.
Pierwszy prototyp został oblatany 21 października 1960r., a pierwszy w pełni wyposażony egzemplarz 19 kwietnia 1962r. Maszyna weszła do służby jako E-2A w styczniu 1964r. - posiadała chowane trójkołowe podwozie, hak w sekcji ogonowej, przednią goleń podwozia umożliwiającą zaczepienie do katapulty pokładowej, obrotową kopułę radarową oraz składane skrzydła ułatwiające transport i hangarowanie na lotniskowcach. Załogę stanowi pięć osób: pilot, drugi pilot, oficer centrum informacji bojowej (Combat Information Center Officer - CICO), oficer kontroli powietrznej (Air Control Officer - ACO) oraz oficer radarowy (Radar Officer – RO).
Do 1965r. nawarstwiły się liczne problemy konstrukcyjne jak np. niewystarczające chłodzenie systemów pokładowych, które generowały znaczne ilości ciepła. Doprowadziło to do uziemienia całej floty i zawieszenia produkcji po zbudowaniu zaledwie 59 egzemplarzy.
Kongres wezwał oficjeli U.S. Navy do złożenia wyjaśnień, dlaczego podpisano cztery kontrakty produkcyjne przed przetestowaniem systemów pokładowych. W szybkim tempie zmodernizowano 49 z 59 E-2A o nowe elementy komputerowe – maszyny te otrzymały oznaczenie E-2B.
Pomimo wczesnej modernizacji systemów, zdawano sobie sprawę z większego potencjału maszyny niż prezentowała na moment obecny. W kwietniu 1968r. rozpoczęto kolejny program modernizacji, w wyniku którego zamówiono kolejne 28 maszyn, tym razem o oznaczeniu E-2C, które uzupełniły istniejącą flotę E-2B przewidzianych do ulepszenia.
W kolejnych latach służby maszyny uzupełniano o nowsze systemy elektroniczne, awioniczne i napędowe. Najnowszą wersją jest E-2D Advanced Hawkeye posiadający m.in. w pełni szklany kokpit oraz możliwość tankowania w powietrzu.
Łącznie zbudowano 313 sztuk, w tym 88 E-2D, które pozostają w czynnej służbie do dzisiaj. Głównym operatorem jest U.S. Navy. Maszyna jest wykorzystywana również przez siły zbrojne Egiptu, Francji, Japonii, Meksyku i Tajwanu.
Podstawowe dane techniczne (E-2C):
Załoga: 2 + 3
Długość: 17.59m
Wysokość: 5.58m
Rozpiętość skrzydeł: 24.56m
Powierzchnia nośna: 65m^2
Masa własna (pusty): 18234kg
MTOW: 26082kg
Napęd: 2 x Allison/Rolls-Royce T56-A-427 5100shp (3800kW) – silniki turbośmigłowe
Prędkość przelotowa: 474km/h | 256kts
Vmax: 650km/h | 350kts
#lotnictwo #samoloty #smiglowce #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: Grumman_E-2C_Hawkeyes_of_VAW-115_fly_past_Mount_Fuji_on_15_February_2007_(070215-N-2604L-024)
Pobierzźródło: 1920px-US_Navy_040810-N-6213R-038_An_E-2C_Hawkeye_assigned_to_the_Black_Eagles_of_Carrier_Airborne_Early_Warning_Squadron_One_One_Three_(VAW-113)
Pobierzźródło: 1280px-USS_Theodore_Roosevelt_(CVN_71)_conducts_flight_operations._(49122248696)
Pobierzźródło: E-2A_VAW-11_CVA-43_1966
Pobierzźródło: Charles_De_Gaulle_PascalSubtil_10
Pobierzźródło: 1280px-US_Navy_081111-N-9565D-035_Lt._j.g._Doug_Fitzpatrick,_left,_and_Lt._Cmdr._Brian_Beck_conduct_airborne_early_warning_and_strike_group_coordination
Pobierzźródło: Hawkeye_DN-SD-02-03997
Pobierzźródło: e22
Pobierzźródło: E2C-Hawkeye01
Pobierzźródło: e21
Pobierzźródło: yourfile
Pobierzźródło: E72NUP1VkAAIfFY
Pobierzźródło: HA-NH-MJ-23 Hero
Pobierzźródło: BxToQOlIYAAkcPh-1024x643
PobierzTreść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...