Wpis z mikrobloga

@selflessness: k---a odpalili się o tę mapkę, jakby to nie była grafika poglądowa na social media tylko oficjalny projekt, na podstawie którego będą budować XDDD
  • Odpowiedz
@selflessness: Jak to dobrze, że dopisali "planowane". Jeszcze ktoś głupi mógłby pomyśleć, że kiedyś tak będzie naprawdę.
Tak mi się przypomniało, że bedąc studentem pierwszych lat czytałem takie kwiatki: https://lodz.naszemiasto.pl/warszawa-lodz-wroclaw-250-km-na-godzine/ar/c1-5662477
kilka lat później takie:
https://warszawa.naszemiasto.pl/pociagiem-do-stolicy-tak-szybko-jak-przed-wojna/ar/c1-6909999
a dziś, niemal ćwierć wieku później, z Warszawy do Łodzi pociąg jedzie i tak najkrócej godzinę i dwadzieścia minut. Do Radomia z Warszawy Centralnej jedzie się min. godzinę (a to 100 km), do Lublina godzinę
  • Odpowiedz
ta mapka też niczego sobie, istniejace linie pogrubione w paincie xD


@selflessness: skoro to są linie do modernizacji to jakie mają być? Już głupszego powodu do przypiedolenia się nie mogłeś wymyśleć?
  • Odpowiedz
@selflessness: potrzebujemy bo? Tak jak jestem za rozbudową kolei, tak nikt nie przedstawił sensowych argumentów za szprychami. Bezpośredni dojazd do CPK nie jest takim argumentem. Dodatkowo szprychy pogłębiłby centralizację państwa i rozrost Warszawy kosztem innych miast.
EDIT no i sam fakt, że szprychy zostały wymyślone i bezmyślnie skopiowane z pomysłu Patryka Wilda, człowieka który nie ma żadnego doświadczenia w projektowaniu jakiejkolwiek infrastruktury, dość mocno je kompromituje.
  • Odpowiedz
@Xizor: centralizację to będziesz miał teraz, a szprychy łaczyły, a nie centralizowały kraj. Mamy dobrą infrastrukturę po obwodzie, ale nie do centrum, bo tak budowali zaborcy.
  • Odpowiedz
  • 2
@Xizor nie do, tylko przez i nie kasuje to obecnych linii. Nikt nie musiałby jechać z Gdańska przez Baranów do Szczecina.
Za to centralizację masz teraz, bo wszystko opiera się na 100 minutach do Warszawy xD
  • Odpowiedz
tylko wiesz ze na linii warszawa lublin jest kilka stacji po drodze na których pociąg się zatrzymuje i nigdy nie osiągnie w ten sposób 160 kmh


@Arktosik: Zatem mam rozumieć, że przejazd pociągiem pomiędzy Warszawą a największym miastem na tzw. ścianie wschodniej ze śriednią prędkością 100 km/h to jakiś wielki sukces w XXI wieku? I tak, po drodze są przystanki. Całe 7, na których pociąg zatrzymuje się na łącznie 9
  • Odpowiedz
@jasonfly: Trzeba pytać tych co atakują. Na X masz np Radomskiego (jeśli nie pomyliłem nazwiska) który polemizował z Wildem nt przebiegu szprych, ale to nie była totalna krytyka, tylko merytoryczny spór.
  • Odpowiedz