Wpis z mikrobloga

Zasadniczo dopuszczałem pozostawienie Chopina w jednym przypadku - utworzeniu na Okęciu dzielnicy rządowej w której Chopin przyjmowałby przyloty głów państw + loty biznesowe.

Ale skoro tego nie zapowiadają - to po kiego grzyba zatrzymywać to lotnisko? Za dużo obszarów na mieszkalnictwo ma Warszawa?

#cpk
  • 20
  • Odpowiedz
@waro: jest dlatego, że KO było przeciwko zamknięciu Okęcia wcześniej, więc nie mogą teraz się wycofać rakiem. Decyzja nie ma uzasadnienia merytorycznego.
  • Odpowiedz
@waro: Nie doszukuj się logiki. Coś trzeba było ogłosić więc, Tusk, Lasek, ekspert od PR i kilku innych tuzów odbyli kilka spotkań i na kolanie nakreślili jakąś ,,wizję".
  • Odpowiedz
Zasadniczo dopuszczałem pozostawienie Chopina w jednym przypadku - utworzeniu na Okęciu dzielnicy rządowej w której Chopin przyjmowałby przyloty głów państw + loty biznesowe.


@waro: Jeśli CPK nie ma sensu przy pozostawieniu funkcjonującego lotniska Chopina, to znaczy, że nie ma w ogóle sensu... Mając do wyboru lot z Warszawy, albo z Baranowa nigdy bym się na ten drugi nie zdecydował, bo w przypadku kogoś kto lata ciut częściej niż raz do
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
Jeśli CPK nie ma sensu przy pozostawieniu funkcjonującego lotniska Chopina, to znaczy, że nie ma w ogóle sensu...


@Hi_Lo_Hi: to tak nie działa. Przy lotniskach hubowych po prostu nie można rozdrabniać ruchu na kilka lotnisk. Ten ruch trzeba kumulować w jednym miejscu.

Tak samo robiono w Stambule czy Monachium.
  • Odpowiedz
Jeśli CPK nie ma sensu przy pozostawieniu funkcjonującego lotniska Chopina, to znaczy, że nie ma w ogóle sensu...


@Hi_Lo_Hi: @waro Z drugiej strony mogą chcieć zostawić Okęcie jak Linate w Mediolanie, a główny ruch na lotnisko Malpensa,, czy jak City w Londynie, a główny ruch na lotniska dookła. Okęcie fizycznie nie ma sensu, bo jest zbyt małe i nie ma szans na większą rozbudowę. Okęcie może pozostać małym ale
  • Odpowiedz
to tak nie działa. Przy lotniskach hubowych po prostu nie można rozdrabniać ruchu na kilka lotnisk. Ten ruch trzeba kumulować w jednym miejscu.


@waro: LOT nie jest i nie będzie przewoźnikiem mogącym utrzymać hub. A budowa hubu dla Wizz Aira czy Ryanaira nie ma sensu, bo te linie nie operują w modelu przewoźnika sieciowego. W Stambule są 2 lotniska. W Paryżu i okolicach 5. W Londynie i okolicach nawet 6
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@Hi_Lo_Hi: rozdrabnianie warszawskiego ruchu na kilka lotnisk nie ma żadnego sensu, co stwierdzono w literalnie każdym raporcie na temat CPK/CPL.

Londyn ma kilka lotnisk? Londyn generuje ruch na poziomie ~180mln pax. Dla porównania Warszawa ~23mln pax. Kurtyna.

A rozbudowa lotniska położonego w mieście to głupota, bo bliskość metropolii zawsze będzie negatywnie wpływała na ograniczenia operacyjne lotniska. A lotnisko z kolei zawsze będzie negatywnie wpływać na miasto i mieszkańców.

Lotniska w
  • Odpowiedz
@waro: Z prostego powodu. Duzy biznes chce szybko i wygodnie doleciec i wyleciec z warszawy a nie jezdzic na CPK czy gdziekolwiek indziej. Nie ma nic dziwnego w pozostawieniu Okecia, a ruch to mozna przeniesc niezaleznie od funkcjonowania lotniska. Logika wykopkow poraza i brak zrozumienia potrzeb biznesu. Zamiast tego wszystko ubic kosztem jednego wielkiego tworu. Jest cos takiego jak dywersyfkacja.
  • Odpowiedz
@waro: Ale mówisz te wszystkie rzeczy myśląc, że ludzie, którzy to czytają nie mają pojęcia o świecie i otaczającej nas rzeczywistości? Przecież to zbiór komunałów i bzdur.

A rozbudowa lotniska położonego w mieście to głupota, bo bliskość metropolii zawsze będzie negatywnie wpływała na ograniczenia operacyjne lotniska. A lotnisko z kolei zawsze będzie negatywnie wpływać na miasto i mieszkańców.


Co to w ogóle oznacza?
Załóżmy, że mamy samolot pasażerski, albo towarowy, który ma polecieć z CPK do Amsterdamu. I co? Wyleci z Baranowa o północy albo o 2:30? Nie wyleci. Do Londynu tym bardziej nie. O W jaki sposób zatem zmieni istnienie CPK niby zniesie jakiekolwiek ograniczenia istniejące na
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Dorodny_Wieprz: ten tzw. ruch biznesowy który korzystałby z tego lotniska to jakiś totalny margines. Marnujemy tutaj dobrze położone obszary pod mieszkalnictwo dla wygody jakiejś garstki osób.

Bezsens.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Co to w ogóle oznacza?

Załóżmy, że mamy samolot pasażerski, albo towarowy, który ma polecieć z CPK do Amsterdamu. I co? Wyleci z Baranowa o północy albo o 2:30? Nie wyleci.


@Hi_Lo_Hi: wyleci. CPK będzie lotniskiem całodobowym. Pozdro.

O W jaki sposób zatem zmieni istnienie CPK niby zniesie jakiekolwiek ograniczenia istniejące na
  • Odpowiedz
wyleci. CPK będzie lotniskiem całodobowym. Pozdro.


@waro: I będzie 2 albo 5 godzin krążyć gdzie? Przecież w Amsterdamie nie wyląduje, bo tam są ograniczone godziny działania lotniska. Z europejskich większych lotnisk tylko paryskie CDG ma dość krótki okres zamknięcia w godzinach nocnych, ale wciąż jednak ograniczenia posiada. CPK nie będzie nigdy żadnym lotniskiem "całodobowym".

jak to nikt nie przenosi? Przeniesiono w Monachium, Stambule, Atenach, a teraz planują to zrobić w
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
będzie 2 albo 5 godzin krążyć gdzie? Przecież w Amsterdamie nie wyląduje, bo tam są ograniczone godziny działania lotniska. Z europejskich większych lotnisk tylko paryskie CDG ma dość krótki okres zamknięcia w godzinach nocnych, ale wciąż jednak ograniczenia posiada. CPK nie będzie nigdy żadnym lotniskiem "całodobowym".


@Hi_Lo_Hi: przyloty dzisiejszej nocy na lotnisku Arlanda ok 40km od Sztokholmu.

To nie jest lotnisko całodobowe według ciebie? W niezłe absurdy już zmierzasz.
waro - > będzie 2 albo 5 godzin krążyć gdzie? Przecież w Amsterdamie nie wyląduje, bo...

źródło: 1000007424

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Kansai, Haneda, Hongkong. Gdzie one są? Nowe lotnisko w Sydney? A proszę bardzo - pierwszy niezabudowany fragment terenu najbliżej jak się dało od miasta. A pamiętajmy, że obecne lotnisko jest jeszcze bliżej centrum miasta niż Okęcie w Warszawie i nikt nie planuje jego zamknięcia.


@Hi_Lo_Hi: a to już niezła bzdura z twojej strony. Western Sydney Airport będzie położone jeszcze dalej od centrum Sydney, niż CPK od centrum Warszawy.

Tak blisko
waro - >Kansai, Haneda, Hongkong. Gdzie one są? Nowe lotnisko w Sydney? A proszę bard...

źródło: Screenshot-2023-06-01-at-8.29.59-pm

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś kwotę 150 mld funtów... Nie będzie rozbudowane ze względu na hałas i opór społeczny, a nie względy ekonomiczne. Te były ze wszech miar korzystne dla tej inwestycji.


@Hi_Lo_Hi: i tu też bzdura - lotnisko zablokowano ze względu na jego koszty (pardon, 112 mld zamiast 150mld). Ze względu na opór mieszkańców to od lat się blokuje rozbudowę Heathrow nomen omen.
waro - >Nie wiem skąd wytrzasnąłeś kwotę 150 mld funtów... Nie będzie rozbudowane ze ...

źródło: 1000007426

Pobierz
  • Odpowiedz
i tu też bzdura - lotnisko zablokowano ze względu na jego koszty (pardon, 112 mld zamiast 150mld). Ze względu na opór mieszkańców to od lat się blokuje rozbudowę Heathrow nomen omen.


@waro: Komentujesz nawet nie czytając postów, które napisałem. Że sam siebie zacytuję:

A może kwestie rozbudowy Heathrow (ostatecznie porzuconej) i dyskusje na ten temat chociaż obiły Ci się o uszy?


Dalej ja piszę o locie do Amsterdamu, a ty
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Hi_Lo_Hi: a co niby sugerujesz tym przykładem lotu do Amsterdamu? Że CPK nie będzie całodobowe, bo samoloty nie będą miały gdzie latać nocą?
  • Odpowiedz