Wpis z mikrobloga

Ostatni coraz więcej mówi się o toksycznych osobach i zachowaniach, o psychopatach, narcyzach i ich manipulacjach. Chciałabym dodać swoją cegiełkę, jako że interesuję się tym tematem, studiuję psychologię i sama w ciągu swojego życia miałam kontakty z takimi ludźmi. Niestety wtedy nie wiedziałam jeszcze na co zwracać uwagę, na szczęście nie zostałam bardzo skrzywdzona. Uczcie się na moich błędach kochani:) to co tutaj opisuję jest bazowane na moich doświadczeniach, nie jestem żadnym ekspertem, chce po prostu ostrzegać i pomagać innym widzieć ludzi którzy mogą chcieć nas wykorzystać. To nie jest zadna grupa ratowania poziomu. 

Najpierw krótki wstęp:

Czarna triada (psychopata, narcyz, manipulant, potocznie toksycy). To zaburzenia psychiczne, charakteryzują się brakiem empatii, manipulowaniem, wywyższaniem siebie, także wysoką inteligencją. Można by pomyśleć że kogoś takiego dość łatwo rozpoznać, a nic bardziej mylnego. Ta wysoka inteligencja, urok osobisty i zdolność do perfekcyjnego kopiowania zachowań innych (toksyk bardzo często gra i udaje) sprawia, że niektórzy potrzebują lat żeby się zobaczyć że ich partner na przykład to psychopata. W bardzo wyrafinowany sposób wciągają ofiarę do swojej gry udając normalnych, zwykłych ludzi. Wyczuwają ofiarę i wiedzą, co będzie na nią działać.

Kto jest narażony jego działanie?

Tak naprawdę każdy człowiek. Jedni po prostu radzą sobie z nimi lepiej a inni gorzej. Szczególnie zagrożone są osoby empatyczne, o wysokiej wrażliwości, niskim poczuciu własnej wartości, w trudnej sytuacji życiowej, miłe, pomocne, dobre. 

Gdzie spotkamy toksykow?

Absolutnie wszędzie. W urzędzie, w szkole, w szpitalu, w warzywniaku, w kościele, we własnym domu. Choć rzeczywiście prawdą jest że ze względu na wysoką inteligencję i ambicje będą zwykle zwykle pracować w lepiej płatnych zawodach.

Jakie konkretnie cechy i zachowania wykazuje toksyk?