Wpis z mikrobloga

BMW F800 ST
Jeździ ktoś takim? W tym egzemplarzu sporo rzeczy zrobionych, niby potwierdzone fakturami, przebieg też wydaje się realny, a nie że prawie 20 letni motocykl z 30 tysiącami, jak w niektórych ogłoszeniach.

Zaczyna mi się coraz bardziej podobać ten model, bo oferty dość sporo tańsze niż japończyki, zresztą mało jest podobnych sportowo-turystycznych motocykli z abs z takich właśnie starszych roczników, a w takie celuję z konieczności - finanse.

#motocykle
  • 15
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: takie 'sporo rzeczy zrobionych' to ja zrobilem swojemu motorku na 20k bo to chyba oczywiste, ze robi sie to co serwisowka zaleca. jak masz ciasno finanse, to tym bardziej powinienes sie trzymac japonczykow, koniec historii. w ogole, uwazam ze jesli kogos finanse ograniczaja na tyle, ze zmuszony jest szukac takich tanszych alternatyw z wysokimi przebiegami, to trzeba przemyslec raz jeszcze temat motocykla w ogole albo moze celowac ogolnie w
  • Odpowiedz
@Mentis_capta sporo porobione, faktury są, ale czy chcesz się pchać w coś takiego? No wiesz, nie bez powodu oferty są tańsze. Podejrzewam, że może być podobnie jak w przypadku samochodów. Auto kupisz niekiedy taniej niż VAG, ale później serwis cię dojeżdża.
@Steven_Hyde dokładając kilka tysięcy idzie znaleźć już fajna er-6f która zapewne będzie mniej zmęczona życiem niż to BMW. Tylko, że er-6f to bardziej naked w owiewkach niż typowy turystyka/sporotowo-turystyk
  • Odpowiedz
  • 0
@bocznica:

czy tam jest silnik taki jak w pierwszych f800gs?


Nie doczytałem, ale chyba to ta sama rodzina silników klepana od wprowadzenia tej pojemności przez BMW, a co? Słabo z trwałością? Oglądam recki na yt, głównie obcojęzyczne, ruscy robią fajne - i chwalą właśnie trwałość i silnika i całego motocykla.
  • Odpowiedz
@Mentis_capta silnik jest bardzo trwały i niezajebliwy właśnie. W f800gs robi mega dużej przebiegi bez problemów. Ma kilka swoich typowych bolączek zwłaszcza w tych pierwszych rocznikach ale to raczej z osprzętem. Abs też nie sprawia problemów w odróżnieniu od gs1200. Wypada sprawdzać łancuszek rozrządu, napinacz zmienić na poprawiony i jeszcze bywały w tych rocznikach problemy z ładowaniem. Wszystko niedrogie dość do ogarnięcia. Bmw potem zalecało zmiane oleju i robi to robotę.
  • Odpowiedz
  • 0
@George_Liquor:
Właśnie blisko, ale się nie przejadę zobaczyć, bo się nie znam za bardzo. To znaczy jeśli to jakiś klekot to wiadomo że czuć, ale jak coś odpicowanego to pewnie bym nie zwrócił uwagi.

Musiałbym kogoś poprosić bardziej doświadczonego, no i oczywiście najpierw żeby mi wysłał jak silnik pracuje i VIN do sprawdzenia.

A do zakupu jeszcze mam chwilę, bo dopiero pod koniec czerwca egzamin :p jestem ciekawy, czy się
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: myślę że pójdzie, gdyż ogólnie ceny używanych motocykli strasznie wywaliły w kosmos. Radzę się przejechać, masz blisko to nic nie stracisz. Porobisz sobie zdjęcia wszystkiego, sam nagrasz film a potem możesz na jutubie porównać. Jak się chce znaleźć motocykl to trzeba się czasami najeździć, musisz to brać pod uwagę.
  • Odpowiedz
@Mentis_capta w zeszłym roku też się napaliłem na ten motocykl. Fajna, lekko sportowa pozycja, silnik fajnie ciągnie z dołu, mało pali. Ale na rynku nie ma tego dużo a te, które wtedy były, miały wypadkową historię, zaporową cenę albo stały na drugim końcu Polski.
Ten, który podlinkowałeś, jest dziwnie tani, podchodź do niego bardzo ostrożnie. 9k to pewnie ledwo pokryje te wszystkie naprawy i wymiany, które wyszczególnił.

Szczegół, na który warto
polnygroszek - @Mentis_capta w zeszłym roku też się napaliłem na ten motocykl. Fajna,...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@polnygroszek:
Dlaczego uważasz, że to podejrzana cena? To nie jest nawet najtańsza oferta. Tak są te motocykle wycenione.
@bocznica
Za to ten GS z tego samego rocznika z tym silnikiem to widzę potrafi kosztować 2x albo 3x więcej, niż wersje szosowe za którymi się rozglądam ja.
@polnygroszek:
Myślisz, że jak ktoś włożył 3-4 tysiące w ciągu 6 lat w motor to będzie koniecznie chciał
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: Jak ja szukałem to dopiero powyżej 15k trafiały się egzemplarze, do których warto się pofatygować. Ja co prawda patrzyłem na takie >=2008 i to było rok temu, ale nadal. Poniżej zestawienie cen i roczników, na które patrzyłem.
Teraz sytuacja rynkowa może wyglądać inaczej, jeżeli Ci się uda trafić dobry egzemplarz za <10k to tylko się cieszyć. Po prostu piszę Ci o swoich wrażeniach z szukania.

Myślę, że więcej, niz
polnygroszek - @Mentis_capta: Jak ja szukałem to dopiero powyżej 15k trafiały się egz...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: co do ceny to raczej nie byłbym taki sceptyczny, po pierwsze to ten model nie cieszy się szczególnie dużym zainteresowaniem, po drugie ma go już ponad 7 lat i nie szczególnie zależy mu aby się sprzedawał tylko chce go szybko sprzedać. Mój znajomy wystawił w tym roku bandita 1200 w super stanie za 5k (kompletnie nie interesując się jak wyglądają ceny) i ludzie od razu czuli podstęp a on
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: W tym roczniku to w każdym moto się może coś zadziać w wielu japsach też. Ale to całkiem solidny model tyle że wg mnie motocyklowo aseksualny :-) za to nie wiem jak mu to zrobili ale palił jadąc równo z gxerem o litr mniej.

Gx
  • Odpowiedz
@Mentis_capta: zamiast bawić się w podchody sprawdź najpierw, czy sprzedawca pójdzie w tango: dzwonisz i mówisz o swoim wstępnym zainteresowaniu, ale chciałbyś sprawdzić maszynę u fachowca (jakiś znajomy mechanik ASO czy tam piąta woda po kisielu), ale nie wiesz, czy będzie miał czas i ewentualnie jak się znajomy rozmyśli to że znajdziesz po prostu osobę z firmy, która się specjalizuje w sprawdzaniu pojazdów. Jak się koleś od razu nie wystraszy
  • Odpowiedz