Wpis z mikrobloga

Szukam drugiego auta, zacząłem się zastanawiać nad e61 w lpg. Nie wiem czy to dobry wybór, raczej nie chciałbym 3 litrowego silnika bo duże spalanie, ale w sumie sam nie wiem. Podpowiecie coś na temat tego modelu? #bmw #motoryzacja #auto #samochody
  • 14
  • Odpowiedz
@shael człowieku, spalanie w tych samochodach to najmniejszy koszt. Jak myślisz o spalaniu, kupujac stare bmw to już masz #!$%@?. LPG w e61 założysz tylko do dwóch silników, m54 z samego początku produkcji i n52 do max 2007r który nie jest bez wad. Poza silnikami zepsuć się może dużo, szkoda strzępić ryja
  • Odpowiedz
@shael: mam E61 530xi i mogę powiedzieć Ci tyle:
- Spalaniem się nie przejmuj, czy 2.2 czy 3.0, one wszystkie tyle samo palą gazu i będzie to przedział od 10-11l w trasie przy stałej prędkości, przez 14-15 w cyklu mieszanym, do 17-18 w mieście z głębszym wciskaniem gazu, z xDrive +2l. To jest bardzo ciężka buda i najmocniejszy rzędowy 6 cylindrowy silnik, który nadaje się do gazu szału nie robi, bo jak jest baaardzo zdrowy to 0-100 wynosi jakieś 7.5s.

- Kupno sensownego egzemplarza to droga przez mękę, jak auto odpali przy oglądaniu to już sukces. Ja miałem założenia cztery: 3.0 + LPG, zewnętrzny m-pakiet, wewnętrzny m-pakiet, brak activesteering i dynamic drive, przez rok takich aut pojawiło się 7-8 sztuk w całej Polsce, wszystkie N52, najtańsze auto wizualnie było w najgorszym stanie, ale mechanicznie bardzo zadbane i odpaliło, więc je kupiłem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

- E61 weszło do sprzedaży później i mało tych aut załapało się na M54, N52 generalnie nie jest złym silnikiem, tylko osprzęt i elektronika wyprzedziła swoje czasy w tym silniku o kilka dobrych lat, mało kto potrafi poprawnie diagnozować jego awarie i można polecieć ostro z kosztami, bo byle pierdółka potrafi kosztować xxxx zł, a zamienniki w większości przypadków nie działają lub ich w ogóle nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°) Np. pompa wody 1200-1400zł, termostat 400-500zł, zawory DISA 2x 1500zł, czujnik położenia wałka valvetronic gdzieś 2500zł. Spalanie oleju w tych silnikach na poziomie 1l/1000-2000km to nie jest nic dziwnego, 1l/3000-4000km to bardzo dobry wynik, ze względu na zbyt długie interwały olejowe i słabo zaprojektowaną magistrale olejową w silnikach z początku produkcji często zaciera się wałek wydechowy razem z kasetą,
  • Odpowiedz
@shael jakbyś znalazł bardzo dobrze utrzymane E61 z M54B30, bez żadnej trytki i drutu to warto spróbować bo przyjemność z jazdy wynagradza koszta, ale sam się przekonałem że takich aut na rynku po prostu nie ma, a jak ktoś taką wystawia to znika szybko i za chore pieniądze. Sytuacja raczej się nie polepszy bo F10 to jakościowy regres i paradoksalnie najbezpieczniejszy piec w tej generacji to N47 ze słynnym rozrządem z
  • Odpowiedz
  • 0
@Philosohero: Dzięki za pomoc, wyleczyłeś mnie z beemek xD. W mercedesach pewnie to samo jest. Kurde no, chciałem coś mocniejszego z napędem na tył albo 4x4 ale większość odpada
  • Odpowiedz
@shael: Volvo V50 T5 AWD też szukałem, ale na moje potrzeby za ciasne auto, ale fun z jazdy też daje, tylko takie ładne zadbane z R-Design to już bliżej 40k zł niestety
  • Odpowiedz