Wpis z mikrobloga

Taka opona na rower MTB ale w tej chwili jeżdzę 95% asfalt i te lato planuje też większość po asfalcie i ściezkach rowerrowych a roweru narazie nie bede zmieniał, myślałem o jakimś gravelu ale może w przyszłym roku, pomyslalem o zmianie opon na węższe, w tej chwili mam 2,25 cala szerokosc i sie zastanawiam czy 1,6 by nie była lepsza na aktualne trasy? a może to w ogóle głupi pomysł?

Jeżdze typowo rekreacyjnie bez żadnych aspiracji na jazde wyczynową, przedział prędkości 20-30km/h

#rower
Ksemidesdelos - Taka opona na rower MTB ale w tej chwili jeżdzę 95% asfalt i te lato ...

źródło: opona

Pobierz

Zmienić opony z 2,25 na 1,6 jezeli jezdze glownie asfalt?

  • Tak, 1,6 mniejsze opory toczenia, warto zmienić 80.0% (20)
  • Nie, bez różnicy 20.0% (5)

Oddanych głosów: 25

  • 10
  • Odpowiedz
  • 1
@Ksemidesdelos: półśrodek, możesz przeczekać na takich oponach do przyszłego sezonu, zablokujesz amortyzator wsadzisz węższe semislicki i na pewno będzie lepiej na asfalcie. Zrobiłem tak kiedyś jak też czekałem na następny sezon do zakupu szosówki

tbh jak jeździsz 95% po asfalcie i masz MTB jako drugi rower to raczej w szose celuj zamiast gravela
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: bardziej się liczy waga opony i bieżnik niż szerokość, takiego Maxxisa Ikona nieważne jakiej szerokości dopompujesz na 2,2bara i tez będzie śmigac, może się okazac że twoja opona też tak bedzie miała, a jak masz jakąś Śchwalbe z turystycznym/mocno offrołdowym bierznikiem to sie będziesz męczył (ale chyba po to jeździ się na rowerze żeby noga była)
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos opona będzie świetna na asfaltcie. Rowki na bokach na mokrym asfalcie pozwolą Ci dobrze odprowadzać wodę jednak środkowy profil opony jest gładki. Gdy na mokrym będziesz uważaj na poślizgi oraz bierz pod uwagę dłuższą drogę hamowania. Jednak opona o takiej szerokości plus bieżniku bardzo słabo będzie sobie dawała na jakichkolwiek szutrach ze względu na brak czegokolwiek na bieżniku czym opona mogłaby się chwytać podczas jazdy. Apeluje tylko o rozwagę na jazdach
  • Odpowiedz
a jak masz jakąś Śchwalbe z turystycznym/mocno offrołdowym bierznikiem to sie będziesz męczył (ale chyba po to jeździ się na rowerze żeby noga była)


@adamssson: mam własnie shwalbe ale jeżdze już na niej trzeci rok i już prawde mówiąc jest zdarta prawie całkowicie, czas na zmianę opony i zaczałem sie zastanawiac czy nie zamówić węższej

opona będzie świetna na asfaltcie. Rowki na bokach na mokrym asfalcie pozwolą


@CrazyxDriver: nie musi
  • Odpowiedz
@adamssson: ja mam teorię, że waga opony tutaj myśląc dokładnie o ciężarze w fizyce nie ma znaczenia przez ruch obrotowy koła. Wystarczy zobaczyć eksperyment na kole od samego roweru co się dzieje z w ruchu obrotowym koła względem naszej grawitacji ziemskiej.
CrazyxDriver - @adamssson: ja mam teorię, że waga opony tutaj myśląc dokładnie o cięż...
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos:
Za opory toczenia odpowiada bieżnik i mieszanka gumy, nie grubość opony.

Węższe opony mają mniejsze opory powietrza, ale zależność nie jest liniowa i dla amatora w szosie mniej niz 32mm nie ma sensu, w gravelu to nie ma co dawc mniej niz 35mm, a w MTB i miejskich mniej niż 40mm.

Continental Contact Urban ma najmniejsze opory toczenia z popularnych opon i bardzo dobrą przyczepnosc na suchym i mokrym asfalcie.
  • Odpowiedz
@CrazyxDriver: twoja teoria działa ale tylko w ruchu jednostajnym (druga zasada dynamiki Netona) a rowerem nigdy nie jedziesz jednostajnie, z tego powodu olbrzymią uwagę zwraca się na masę całego koła. Jeden kg masy wirującej ma 2x większą energie (ruch obrotowy i postępowy) od 1 kg masy np ramy.
Może więc być tak że jak że jak wybierzesz złą wąską oponę to będzie cięższa niż obecna i nadal będzie się źle jeździło.
  • Odpowiedz
@adamssson: mhm rozumiem. Dziękuję za tłumaczenie. @eeemil bardzo dobrze napisane. Zapisze sobie to gdzieś. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ksemidesdelos patrze na opony dostępne w tych rozmiarach i to co znalazłeś raczej będzie odpowiednie mimo wszystko do czego potrzebujesz. Jak zjedziesz z asfaltu to po testuj je. Sprawdź ich możliwości na szutrach, żeby wiedzieć na ile sobie możesz pozwolić.
  • Odpowiedz