Wpis z mikrobloga

dlaczego jest taki hype na #samochodyelektryczne a na wodorowe nie? Czy problem leży tylko w marketingu i skali?


@uefaman: Odpowiedź na twoje pytanie akurat jest bardzo prosta, ze światem samochodów tudzież technologii ogólnie potrzebna jest co jakiś czas nowa moda oraz wykreowanie popytu żeby zarobić tak samo jak w modzie na ubrania. Przez ostatnie około 25 lat kreowano modę na suvy później zaczęto na elektryki/hybrydy na masową skalę to chyba bodajże
  • Odpowiedz
Nie, wcale. Gdyby te same środki były przeznaczane na wodór lub cokolwiek innego, to juz dawno inny typ napędu by był 'w modzie'.


@jurek-gagarin: Nie warto tracić czas na tłumaczenie, odpuść. Ten chłop zawsze pisze odklejone głupoty idealizując auta elektryczne jakby mu za to co najmniej ktoś zapłacił.
  • Odpowiedz
@jurek-gagarin:

Gdyby te same środki były przeznaczane na wodór lub cokolwiek innego, to juz dawno inny typ napędu by był 'w modzie'.


Ciekawe jak te środki zmieniłby prawa fizyki.
Nawet nie wiesz skąd się bierze wodór widzę xD
Dlaczego taka Toyota nie chce inwestować w ten wodór? Dlaczego jedyne co oferują to wielkie, ciasne i powolne auto, którym 100 km kosztuje 100 PLN a samo auto ponad 300k? Dlaczego mówi że
  • Odpowiedz
@Cztero0404: następny
Auto na wodór nie znaczy że możesz wodę z kranu lać xD

A ty w Kanadzie jesteś, nie? Jak tam pozew zbiorowy przeciwko Toyocie w USA? Które lobby za tym stało? xD
  • Odpowiedz
@PiotrFr: O widzę już zesranie elektryczne weszło i styki do czerwonosci rozgrzane xD Dokładnie, czyli potwierdzasz to co napisałem, gdyby wiecej srodków i inwestycji w to poszło, a z nimi kolejni producenci to technologia byłaby w innym miejscu, jak i modele bedace w sprzedaży niz obecnie. I nie, toyo nie porzucilo rozwijania wodoru.
  • Odpowiedz
O widzę już zesranie elektryczne weszło i styki do czerwonosci rozgrzane xD


@jurek-gagarin: no dokladnie, z tym, ze u ciebie. Mamy 2024, wszyscy lacznie z Toyota odpuscili wodor, tylko bojownicy wykopu bronia bezsensowne rozwiazania.

Obejrzyj dokladny test Mirai2, sprawdz dostepne miejsce w aucie i jego zasieg. Wroc i wytlumacz tutaj o jakim dalszym rozwoju mowisz, gdyby ktos wodor chcial finansowac.
  • Odpowiedz
@jasonfly: Nic nie będę oglądał bo nie mam takiej potrzeby. Nauczcie się magistry wykopkowe czytać ze zrozumieniem co napisałem, (jak widać się nie udało, więc powtórzę) czyli gdyby wodór LUB JAKAKOLWIEK INNA forma napędu miała finansowanie na poziomie elektryków, z lobbowaniem i wsparciem rządów oraz innych producentów, to ta czy inna forma napędu, byłaby w innym miejscu niż jest teraz, i byloby wiecej modeli a nie dwa na krzyż z technologia
  • Odpowiedz
@jurek-gagarin: wykopka oszukasz, mamę oszukasz, ale fizyki nie oszukasz. Wodór miał być chwilowym rozwiązaniem zanim baterie rozwiną się do poziomu że będą nie gorsze od wodoru. Problem w tym że baterie nagle wyskoczyły i wodór przestał mieć sens zanim wszedł, bo Toyota się ociągała. Nawet do statków czy samolotów nigdy się nie będzie nadawał, bo ogniwa wodorowe mają słabą moc, sporą bezwładność i niską żywotność. Zbiornik na wodór musiałby być ogromny
  • Odpowiedz
@jurek-gagarin:

gdyby wodór LUB JAKAKOLWIEK INNA forma napędu miała finansowanie na poziomie elektryków, z lobbowaniem i wsparciem rządów oraz innych producentów, to ta czy inna forma napędu, byłaby w innym miejscu niż jest teraz,


Może ale i tak nie byłaby lepsza. Nie rozumiesz tego bo nie rozumiesz podstaw fizyki. Żeby napędzać samochód przez ogniwa potrzeba 4x więcej prądu niż do ładowania aut. Do spalania jeszcze więcej. Skąd to ma być i
PiotrFr - @jurek-gagarin: 
 gdyby wodór LUB JAKAKOLWIEK INNA forma napędu miała finan...

źródło: IMG_20240525_215159

Pobierz
  • Odpowiedz
A to lobby jest teraz w pokoju?


@PiotrFr: Skoro nie umiesz jednego linka w calym watku kliknac to nawet nie chce mi sie dalej produkować, a dyskusja z fanatykiem elektrykow i tak bezcelowa w tym zakresie. Ale tak masz racje, wszystko to czysta i przypadkowa w 100% koincydencja - nieoplacalne/niewymienialne baterie lub inne czesci pojazdu, ekoludki propsujace anty-eko procesy produkcyjne, finansowanie rządów do zakupu, śrubowanie norm euro do chorych poziomów, znikanie
  • Odpowiedz
Nic nie będę oglądał bo nie mam takiej potrzeby. Nauczcie się magistry wykopkowe czytać ze zrozumieniem co napisałem, (jak widać się nie udało, więc powtórzę) czyli gdyby wodór LUB JAKAKOLWIEK INNA forma napędu miała finansowanie na poziomie elektryków, z lobbowaniem i wsparciem rządów oraz innych producentów, to ta czy inna forma napędu, byłaby w innym miejscu niż jest teraz, i byloby wiecej modeli a nie dwa na krzyż z technologia rozwijana glownie
  • Odpowiedz