Gry Doomopodobne to coś czego Amigowcy w połowie lat 90ych pożądali, sam Carmack stwierdził że Doom na Amigę nie jest możliwy z powodu sposobu w jaki komputer generuje grafikę, ale to nie powstrzymało zapaleńców którzy postanowili pokazać Carmacowi że się myli, jedną z takich gier był Gloom.
@POPCORN-KERNAL: gloom technologicznie był na poziomie Wolfa3D. Doom to zupełnie inna liga i nawet na A1200 nie było szans na zrobienie gry w jego stylu.
@makaronzjajkiem: No nie do końca. To inne silniki ale Doom i tak tylko udaje 3D i wcale nie jest tak mocno oddalony technologicznie od Wolfa. Wizualnie Gloomowi bliżej do Dooma niż do Wolfa i fakt technologicznie może się wydawać, że mu bliżej ale technologia rysowania świata jest całkowicie inna i raczej nie powinno się tego tak porównywać. To właśnie Doom rysuje świat podobnie do Wolfa, Amiga robi to zupełnie inaczej.
@POPCORN-KERNAL: feature set Glooma jest bardzo ubogi. Doom potrafił udawać poruszanie się w każdej osi (schody i piętra), Gloom jest płaski jak deska. Jedyne co robiło w nim wrażenie, to tekstury i obracające się elementy „geometrii”. Nie ma co się oszukiwać, Amiga nie nadawała się do tego typu gier, a to że lepiej dawała sobie radę z „prawdziwą” grafiką 3D też mało znaczyło, bo wydajność była marna i gry tego
Amiga nie nadawała się do tego typu gier, a to że lepiej dawała sobie radę z „prawdziwą” grafiką 3D też mało znaczyło, bo wydajność była marna
@makaronzjajkiem: no właśnie nie dawała sobie lepiej rady z grafiką 3d. Konwersja do grafiki planarnej zżera tyle że chodziło to jak chodziło, czyli słabo. Do gier 2d ok.
@DrBulgot: Amiga dawała sobie lepiej radę z renderowaniem prawdziwej grafiki 3D z płaskim cieniowaniem niż IBM PC z podobnego okresu. 68000 spokojnie przeganiało w tego typu zastosowaniach 286, nawet 68C20 wygrywało z podstawowymi 386, ale Motorola nie miała odpowiedzi na 486 i Pentium. Taka A1200 w momencie premiery miała w środku antyczne komponenty, a trzymanie się architektury (utrzymanie wstecznej kompatybilności, która nie była mocną stroną tego sprzętu) zablokowało możliwości rozwoju
@makaronzjajkiem: jak nie mają podejścia? A akceleratory z MC68030/040/060 to niby co było? Render na gołej A500 z 7 MHz prockiem? Chłopie, wtedy to był masochizm - dziubałem na prawie gołej A600 coś w Real 3D i to było nieporozumienie xD
@DrBulgot: akurat A600 to był elektrozłom w momencie premiery. Kompatybilność słaba, procesor sprzed dekady, cena też wygórowana. Mówię o porównaniu Amigi do sprzętu z tego samego okresu i IBM z 286 wypadał przy niej bardzo słabo jeśli chodzi renderowanie 3D (znowu przykład Elite). A co do rozszerzeń z 68030 i 68040, o ile trzydziestka miała jeszcze sens, o tyle czterdziestka wyszła za późno i była zbyt droga. A takie 68060
Do wygrania Król Złoty - Zygmunt I Stary To zwykłe rozdajo.
Losowanko w niedzielę o 16-17 Do tego czasu macie szansę na wygranie tego pięknego banknotu. Warunek jak zwykle: nie zielonka, plusik oraz koment obowiązkowy (omijam plusujące boty)
No i po co jej to? Fajna, zgrabna, wyksztalcona dziewczyna ale musi sobie cos oszpecic bo inaczej sie udusi. Zeby to chociaz sexy bylo troche czy cos. Tak wiem kazdy robi ze swoim ciałem co chce. #tatuaze #instagram #tinder #pytanie
#amiga #retrogaming #gamedev #ciekawostki #retrocomputing
źródło: wolf
PobierzRTG ZZ9000
@makaronzjajkiem: no właśnie nie dawała sobie lepiej rady z grafiką 3d. Konwersja do grafiki planarnej zżera tyle że chodziło to jak chodziło, czyli słabo. Do gier 2d ok.
Render na gołej A500 z 7 MHz prockiem? Chłopie, wtedy to był masochizm - dziubałem na prawie gołej A600 coś w Real 3D i to było nieporozumienie xD