Wpis z mikrobloga

Cześć, od 2 miesięcy jestem kierowcą i dumnym posiadaczem #prawojazdy i niedawno postanowiłem poćwiczyć i nabrać obycia z wyprzedzaniem (czyli najbardziej stresującym manewrem wg mnie).

Będzie wdzięczny za wskazówki od bardziej doświadczonych kierowców i wytknięcie ewentualnych błędów. Pozdrawiam

#motoryzacja #samochody #pytanie #polskiedrogi #stopcham #kierowcy

Jak mi idzie?

  • Dobrze Ci idzie 👍 46.9% (23)
  • Musisz jeszcze trochę poćwiczyć 🫤 20.4% (10)
  • Oddaj prawo jazdy 😡 32.7% (16)

Oddanych głosów: 49

serek_heterogenizowany - Cześć, od 2 miesięcy jestem kierowcą i dumnym posiadaczem #p...
  • 16
  • Odpowiedz
@serek_heterogenizowany sytuacja była zbyt łatwa żeby to jakoś oceniać. Z własnego doświadczenia to warto patrzeć na malowanie na jezdni nie zastanawiać się np. Po co jest linia ciągła skoro widać że można wyprzedzać - zazwyczaj jest konkretny powód by w takich miejscach nie wyprzedać, na łukach bezwzględnie nie wyprzedzać, nie wyprzedzać generalnie jeśli masz jaką kolwiek wątpliwość - lepiej poczekać jak już zyskasz 100% pewności
  • Odpowiedz
@robertx: jakieś 100-200m przestrzeni między autami po wyprzedzeniu to przecież w pełni odpowiednia odległość. Miał już odpowiednią różnicę prędkości do wyprzedzania i dobrze, że wyprzedził. Mając tyle miejsce hamowanie było by bezsensowne i niezasadne.
  • Odpowiedz
@robertx: to co z wyprzedzaniem czekasz aż będziesz miał pusto z naprzeciwka po horyzont? Po coś chyba ma się ten silnik, żeby właśnie się nie czaić na wolne kilka km z naprzeciwka xD
  • Odpowiedz
@CREATE_USER: Tam były dwie sekundy różnicy od zjechania OPa na swój pas do momentu kiedy by się spotkali z samochodem z naprzeciwka. Nie chciałbym być na miejscu tego samochodu widząc stare BMW z jakimś łebkiem za kierownicą który leci na mnie z dużą prędkością na czołówkę bo „przecież on od czegoś ten silnik ma”.

Jak ma dobry silnik to jaki problem schować się na swoim pasie, poczekać aż z naprzeciwka będzie
  • Odpowiedz