Wpis z mikrobloga

Siema, zaliczyłem ostatnio dziurę i dwie opony z prawej strony do kosza (rozcięcie boczne). Dziś wleciały nowe opony ale okazało się, że przednia felga jest troszkę krzywa. Dali na nią oponę i założyli ją na tył, mówiąc że mogę prostować ale nie muszę bo jest tylko trochę krzywa i nic nie będę czuł....

Jak wyważali to krzywe koło to wyszło z jednej strony 35 a z drugiej 15 na wyważarce (normalnie wyważał).

Teraz pytanie czy ta felga naprawdę jest aż tak krzywa ? Bo inne "proste" felgi miały 25/15 30/15 więc jakby na logikę krzywa felga powinna dużo bardziej bić...

Wiem, prostowanie tylko 110 zł więc to zrobię w przyszłości, gorsze jest to że nie robią tego na poczekaniu a ja potrzebuję wóz. a druga sprawa to zastanawia mnie to, dlaczego krzywa felga nie odbiega biciem od pozostałych.

Dodam też, że stwierdzili że felga jest krzywa wizualnie, gdy felga kręciła się na wyważarce (ze starą oponą rozwaloną).

#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
  • 9
  • Odpowiedz
@agareas: krzywość felgi nie ma nic wspólnego z jej wyważeniem
Tzn. dowolnie krzywą (może być nawet niesymetrycznym trójkątem) felgę da się wyważyć, tzn. spowodować żeby maszyna do wyważania pokazała zero - najwyżej trzeba będzie do niej przykleić kilogram ciężarków.

Natomiast jeśli jej krzywość polega na tym że nieco krzywy jest rant, to praktycznie nie ma to wpływu na ułożenie się opony i pewnie można na niej jeździć. Nie będzie też mieć
  • Odpowiedz
Ok, ale to można tak jeździć ?


@agareas: a to zależy jak to wygląda
Jak nic nie pękło, jak wygięcie jest w granicach normy, jak faktycznie nic nie bije i nie trzęsie się jak jedziesz to pewnie może być.
  • Odpowiedz
@agareas: Jak nie czuć podczas jazdy bicia to pewnie będzie OK. Niektórzy pogięte felgi spawają i prostują a później potrafi to pękać nawet na równej drodze. Jedynie zbyt duże bicie będzie ci szybciej zużywać zawieszenie.
  • Odpowiedz
@agareas: no lekko krzywa czyli pewnie z 2mm "wgnieciona", co bylo widac jak sie krecila. Ja tak jezdzilem kilka sezonow, jak sie nic z tym nie dzieje to nawet nie ma potrzeby tego robic, szczegolnie jesli nie masz jakiegos niskiego profila na oponie. No i felgi sie krzywią od srodka, gdzie nie ma ramion i sa slabsze, wiec nie zobaczysz tego jak jest na samochodzie
  • Odpowiedz