Wpis z mikrobloga

#mysql #niebijcie #pytanie

Mam lokalną bazę MySQL (zainstalowałem MySQL Server), do której dostęp mam tylko ze swojego komputera. Co muszę zrobić, aby uzyskać do niej dostęp z zewnątrz (np. strona internetowa)? Nie znam się, a w googlach znalazłem tylko sposób na dealowanie z tym, jeżeli baza jest w jakimś data center.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

3. czekac na wlam

@msq: myślisz, że ktoś chciałby się włamywać do bazy, na której się uczę?:D

Ogólnie chodzi mi o to, że napisałem sobie program, który ma się łączyć z bazą i robić z nią to, czego user sobie zażyczy. U mnie wszystko działa jak powinno, chcę teraz zobaczyć, czy tak samo będzie przy dostępie z zewnątrz.
  • Odpowiedz
myślisz, że ktoś chciałby się włamywać do bazy, na której się uczę

@TakenByTheScourge: Mysle ze automaty skanujace port 3306 bardzo szybko sprawdza jaka masz wersje bazy i jak mozna sie do niej wlamac. Z bazy wyciagna co sie da i wrzuca co sie da. Poza tym moze im to umozliwic dostanie sie do twojego kompa :)

Jak juz koniecznie chcesz to zrobic to sie upewnij
  • Odpowiedz
@msq: zapomniałeś dodać żeby zaopatrzyć się jeszcze w firewalla sprzętowego, a najlepiej samemu filtrować pakiety siedząc w betonowym bunkrze 10 metrów pod ziemią.

nie popadajmy w paranoje, to nie rozproszony system bazodanowy z danymi klientów banku ;)
  • Odpowiedz
@TakenByTheScourge: właśnie spojrzałem na home.pl. 15 zł / miesiąc, ale płacisz na rok z góry :P

@msq: o, to też jest dobry pomysł, wszystko zależy od tego, czy chce tylko sprawdzić ten skrypt, czy może jednak zacząć robić coś więcej :)

@tomix: jeśli nie wiesz co robisz, to lepiej nie udostępniać własnego komputera na dostęp z zewnątrz, później będzie tylko kolejnym zombiem w jakiejś sieci spamowej
  • Odpowiedz
@tomix: Popadasz w paranoje. Podalem tylko najbvardziej podstawowe kroki ktore warto moim zdaniem podjac.