Jeździ tu ktoś z quickshifterem i mógłby się podzielić opinią, jak jest z "wygodą" takiego rozwiązania w porównaniu do jego braku? Bo na moto nie jeździłem 10+ lat i chciałbym do tego wrócić, ale mając auto z automatem przyzwyczaiłem się do jak najbardziej "bezobsługowego" korzystania z pojazdu. Wiem, że jest nc750x, ale jako pierwsze moto po takim czasie chciałbym coś tańszego i o mniejszej pojemności (prawdopodobnie 500).
@buntowniczaczupakabra: Testowałem i fabryczne i takie montowane detykowane. Fabryczne bajka, działa praktycznie przy każdych obrotach w góre i w dół. Co do detykowanych to juz mniej polecam bo są z tym problemy(przynajmniej z tym co ja miałem do czynienia)
@buntowniczaczupakabra: nie trzeba, ale jest fajnie jak jest. ogarniecie zmiany biegow w gore i w dol bez sprzegla to kwestia jednego dnia i tez jest frajda.
@buntowniczaczupakabra: quickshifter fajna sprawa, ale jak chcesz bezobsługowo to jednak trzeba sięgnąć po DCT od hondy
Wiem, że jest nc750x, ale jako pierwsze moto po takim czasie chciałbym coś tańszego i o mniejszej pojemności (prawdopodobnie 500).
@buntowniczaczupakabra: tańszego rozumiem, ale po co ci ta mniejsza pojemność? NC przy swoich 750ccm i tak mocowo siedzi w kategorii pięćsetek, silnik ma wyraźnie niskoobrotową charakterystykę i odcina przy 6,5 krpm. Ma jednak swoje
@buntowniczaczupakabra: Ale wiesz, że NC750 nie #!$%@? lepiej, jak 500? Pojemność to nie wszystko. Nie jeździłem z quickshifterem, ale fajnie opanowałem zmianę biegów bez sprzęgła i też daje radę. Jak nie jeździłeś ponad 10 lat to może weź coś tańszego na początek, żeby się "wjeździć" przez sezon i spróbować zmiany biegów bez sprzęgła. Później zdecydujesz, czy ogarniasz, czy jednak wolisz DCT.
@majk_emigrant: @Zielony34 No właśnie nie wiedziałem, że NC750 to poziom 500. :P Myślałem, że pojemność tutaj ma znaczenie, ale skoro nie, to faktycznie wydaje się to być dobrym rozwiązaniem. Tym bardziej, że widzę ogłoszenie z nc750 za mniej niż 20k, czyli tyle, ile pierwotnie planowałem przeznaczyć na zakup. Minusem jest brak fv, ale w przypadku moto takie ogłoszenia to praktycznie tylko przy nowych maszynach.
@buntowniczaczupakabra: quickshifter vs. dct to duża różnica, ja mówię tylko że quickshifter vs. jego brak to nie jest nic wielkiego, mam motocykle z nim i bez niego, i nie czuję dużej różnicy w walorach użytkowych pomiędzy nimi
@buntowniczaczupakabra: jeździłem testówkami z QS i jest spory rozrzut w działaniu między modelami tego samego producenta. U siebie nie mam, a i tak wbijam i zbijam bez sprzęgła. Fajny bajer, ale nie jest to jakiś game changer. Chyba już lepiej mieć cornering ABS z nowości.
Tym bardziej, że widzę ogłoszenie z nc750 za mniej niż 20k
@buntowniczaczupakabra: Weź kogoś do oględzin. To jest moto, które nie ma bolączek, ale żeby ktoś chociaż Ci potwierdził, że nie jest po dzwonie. Polecam, abyś sobie poczytał troszkę o tej Hondzie bo to bardzo solidny motocykl.
ale pełny automat to chyba jednak poziom wyżej jeśli chodzi o komfort jazdy.
@JAuStURYErSE: @Zielony34 Myślałem o maxi skuterach, ale jednak chciałbym zacząć od motocykla, by sprawdzić, czy wrócą "wspomnienia". :P No i wizualnie moto > skuter.
Ogólnie to i tak planuję wziąć kilka(naście) godzin jazdy przypominających, więc jeśli jazda z i bez quickshifterem jakoś znacząco się od siebie nie różni, to kto wie, czy nie skończę ze "zwykłym" moto. :P
#motocykle
Nie chcę już moto bez ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a serio zarabista sprawa ale to nie dziala jak automat w sensie ze nie zawsze mozna zbic albo wbic na wiekszy, trzeba miec wyczucie i do tego
@buntowniczaczupakabra: tańszego rozumiem, ale po co ci ta mniejsza pojemność? NC przy swoich 750ccm i tak mocowo siedzi w kategorii pięćsetek, silnik ma wyraźnie niskoobrotową charakterystykę i odcina przy 6,5 krpm. Ma jednak swoje
@buntowniczaczupakabra: Ale wiesz, że NC750 nie #!$%@? lepiej, jak 500? Pojemność to nie wszystko. Nie jeździłem z quickshifterem, ale fajnie opanowałem zmianę biegów bez sprzęgła i też daje radę. Jak nie jeździłeś ponad 10 lat to może weź coś tańszego na początek, żeby się "wjeździć" przez sezon i spróbować zmiany biegów bez sprzęgła. Później zdecydujesz, czy ogarniasz, czy jednak wolisz DCT.
co do quickshiftera - dla mnie można powiedzieć zbędny bajer, bo biegi można wrzucać bez sprzęgła nawet bez quickshiftera, nawet w dół
@policjantpeel Chodziło mi o quickshifter, bo o
@buntowniczaczupakabra: Weź kogoś do oględzin. To jest moto, które nie ma bolączek, ale żeby ktoś chociaż Ci potwierdził, że nie jest po dzwonie. Polecam, abyś sobie poczytał troszkę o tej Hondzie bo to bardzo solidny motocykl.
@buntowniczaczupakabra: To się też zastanów nad tym, czy nie wolisz
Ogólnie to i tak planuję wziąć kilka(naście) godzin jazdy przypominających, więc jeśli jazda z i bez quickshifterem jakoś znacząco się od siebie nie różni, to kto wie, czy nie skończę ze "zwykłym" moto. :P