Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #audi #skoda

Przez ostatnie lata jeździłem skodami: octavia, superb i kodjak.

Jakie kombi byście wybrali?

Młodszą, dobrze wyposażoną skodę superb czy starsze audi?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a6-f-vat-audi-a6-kombi-brazowe-skory-salon-polska-matrix-led-wentylowane-ID6FOCsr.html

W tej cenie i przebiegu o 50000km są tylko diesle, 160 lub 205KM, z napędem na przód.

W tej cenie młodszy superb będzie miał pewnie też 200KM, benzyna lub diesel, może napęd 4x4, ale nigdy go nie miałem, więc nawet nie wiem czy mi potrzebny.

Głównie dojazdy do pracy autostradą, ale często zakorkowaną.
Dziennie 80km w obie strony :(

Chyba w takich warunkach nie zniszczę diesla.

Jeździłem superb 150KM benzyna to spalanie ok 7l/100km, a Kodjak ten sam silnik 150KM wychodziło mi 10.5 litra.
To już stanowczo za dużo.
Sam nie wiem dlaczego tak dużo wyszło.
mam__pytanie - #motoryzacja #audi #skoda

Przez ostatnie lata jeździłem skodami: octa...

źródło: Używane Audi A6

Pobierz
  • 35
Przez ostatnie lata jeździłem skodami: octavia, superb i kodjak.


Jakie kombi byście wybrali?


@mam__pytanie: współczuję, m5 touring.

A wracając do pytania oczywiście ze Audi. Jeździłem na jazdach testowych Skoda i to była porazka. Kosmetyczna warstwa wilgoci na jezdni i 0 prowadzenia.

Chociaż jak Audi ma być fwd to chyba BMW albo Mercedes po prostu bym wybrał, bo jednak przód napęd to bieda i meka na drodze
@mam__pytanie: na dojazdy bierz klekota jak latasz do roboty 80 nic mu nie będzie, miałem superb 2.0 TSI 4x4 w najmocniejszej wersji i o ile przyjemność z jazdy jest, to niestety trzeba się zaopatrzyć w latającą cysternę z dieslem nie będzie tego problemu one miały chyba 200 KM z tego co pamiętam. Aha co do superb i w sumie nie tylko to jeżeli pandemiczne roczniki to patrz na spasowanie elementów, bo
  • 0
@mariusz_and 15 lat temu obraziłem się na diesle, bo miałem 1.9, był powolny i ciekl z kazdej strony.
Potem już tylko benzyna 5 lub 6 cylindrów z LPG.
Ale może warto wrócić do diesla.
Chociaż ludzie często narzekają że trzeba lać jakieś ad blue i dodatkowo duże i kosztowne problemy z DPF.
  • 0
@programista15cm bo wtedy jeździłem albo starszymi autami albo dodgem. Mała butla plus spalanie 18 litrów LPG trochę męczy. Nie licząc kosztów pb to jak gaz był za 50 procent ceny on to nadal dawało koszt 9 litrów na 100. Plus instalacja za 4k PLN.
. W ruchu ulicznym jest bez sensu.


@GeDox: nowe 520d pali koło 13.5 ON przy 180 wobec 13.6 Pb95 Camry to niby gdzie jest różnica?

Jeździłem nimi ostatnio, 520d w sumie jest znacznie szybsze, ale nie ma zbędnej baterii i różnica w układzie napędowym to przepaść. RWD i 8hp vs pasek napedowy z skuterka XD
@mam__pytanie: Mam teraz praktycznie identyczne A6 C8 40TDI, objeździłem cały segment (W213, G31) + ten trochę niższy (Passat, Superb, Insignia) i ogólnie tak:
1. Na takie dojazdy jak planujesz spoko wybór, ale patrz bardzo na opcje, ta którą zalinkowałeś jest dość biedna,
2. Spalanie autostradowe przy realnych 140km\h to ~6.5l/100km,
3. Marudzenie ludzi "ooooo, tylko quattro, bez tego to nie audi" wrzuć między bajki, jak nie mieszkasz w górach albo daleko
jak nie mieszkasz w górach albo daleko na północy to szukanie/dopłacanie do AWD ma zupełne zero sensu.


@FenixxPl: audi z quattro zupełnie inaczej się prowadzi. Miałeś kiedyś okazję jechać?
@GeDox: Miałem, tak samo jak w przypadku BMW i tych samych silnikach z Xdrive i bez czy MB 4matic/bez.
Stwierdzenie "zupełnie inaczej się prowadzi" możesz zastosować do czegokolwiek, A6 już zupełnie inaczej się prowadzi, jeżeli w konfiguratorze zaznaczysz opcję "sportowe zawieszenie", czy "komfortowe zawieszenie".
@FenixxPl: opcja jest bardzo biedna, bo jak pisałem przy takim budżecie, to standard. Za lepsze wersje po 2020 trzeba dać powyżej 200k jednak. Chyba jednak mnie nie stać na audi...
Dodatkowo być może jest jakaś różnica cenowa pomiędzy serwisem Audi i Skody, nawet nie mówiąc o ASO, bo mam swojego mechanika ( ͡° ͜ʖ ͡°)