Wpis z mikrobloga

#audi #motoryzacja Ktoś może ma wiedzę na temat ewentualnych usterek podczas jazdy na niskich obrotach w audi a4 b9 35tfsi? Skrzynia strasznie mocno zbija biegi (1100-1200obrotów) i boję się o ewentualne awarię przy większym przebiegu. Auto na gwarancji i grzebanie w sofcie raczej odpada, natomiast jazda w trybie S zjada więcej paliwka.
  • 18
@gruba-ryba: ja mam B8 2.0 tfsi i s-tronic 7 biegów z 2010 roku i 214k nalatane od nowości i dla mnie te niskie obroty to ogromny plus skrzyni i lubię tak się turlać gdy się właśnie turlam,
więc nawet jak mi się coś tam w końcu spartoli to "jestem gotowy na takie poświecenie"

więc nie wiem jak tam u Ciebie, jak masz zamiar tym autem jeździć 15 lat to pewnie nic
Jazda na zbyt niskich obrotach silnika źle wpływa nie tylko na skrzynię biegów, ale także na ogólną eksploatację silnika. Niskie obroty oznaczają niską temperaturę spalin, co prowadzi do szybkiego zabrudzenia układu dolotowego. Po dupie dostaje też rozrząd. W mojej B9 2.0tfsi jeżdżę tylko w trybie S skrzyni, a spalanie wynosi 7.8l/100km po przejechaniu 30 tysięcy kilometrów :) O wiele lepiej jest spalić nawet o 0.5l więcej na 100km w trybie S, niż
@miltem: Mam wrażenie, że już w trybie dynamic inaczej steruje pracą skrzyni jakby dłużej trzymał bieg zanim zrzuci na wyższy. Chyba też zacznę jeździć na "S".
O wiele lepiej jest spalić nawet o 0.5l więcej na 100km w trybie S, niż nadmiernie obciążać go w trybie D.


@miltem: większego debilizmu na wykopie dziś nie przeczytam chyba. W ten sposób zabijasz skrzynie.

Po dupie dostaje też rozrząd


@miltem: niby w jaki sposób?

Niskie obroty oznaczają niską temperaturę spalin, co prowadzi do szybkiego zabrudzenia układu dolotowego.


@miltem: które I tak są chłodzone XDD
twierdzisz że jazda cały czas na S zabija wcześniej skrzynie?


@gruba-ryba: nie twierdzę, tylko tak jest. A dlaczego, to trzeba wiedzieć w jaki sposób działają skrzynie automatyczne oraz co się dzieje po zmianie na sport.
@JAuStURYErSE no tak jak już pisałem będę to robić po zakończeniu gwarancji, chciałem się dowiedzieć tylko czy nowa generacja silników w b9 dalej ma jakieś bolączki związane z jazda na niskich obrotach
@GeDox: Ale sie zesraleś, chyba nie wiesz czym różni się tryb S od D xD
Naprawdę myślisz, że jazda w trybie D, gdzie przy 60km/h potrafi wbić 6 bieg i trzymać 1k obrotów?
Dla Twojej informacji mistrzu to tfsi nie ma chlodnicy spalin X-D
Ale już w Twoim pasku b6 jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale sie zesraleś, chyba nie wiesz czym różni się tryb S od D xD


@miltem: wiem i dlatego nie jeżdżę ciągle w trbie sport.

Naprawdę myślisz, że jazda w trybie D, gdzie przy 60km/h potrafi wbić 6 bieg i trzymać 1k obrotów?


@miltem: niedokończyłeś zdania, ale chyba wiem co masz na myśli. Jedyne co wtedy obrywa to dwumas (i może poduchy), a i nawet dwumas mocno po dupie nie dostaje
@GeDox: Fakt, nie dokończyłem zdania bo zacząłem się pultać niemiłosiernie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie chcę tu prowadzić wykładu, bo mechanikiem nie jestem a zwykłym entuzjastą motoryzacyjnym, lubię pogrzebać przy swoich wozach i wiedzieć, jak są zbudowane etc.
Polecam poczytać na necie, czym grozi jazda na niskich obrotach, może uda CI się zaoszczędzić parę złotówek za naprawy :D
Polecam poczytać na necie, czym grozi jazda na niskich obrotach, może uda CI się zaoszczędzić parę złotówek za naprawy :D


@miltem: nie kłócę się z inżynierami VAG. Skoro stwierdzili, że DSG może trzymać obroty w okolicach 1300, to tak zapewne może być. Po za tym, nie zawsze trzyma to długo, bo wystarczy podnieść obciążenie silnika w okolice 30% i następuje redukcja. Samochód ma 440k km, odzywa się dwumas (ofc. oryginał), układ
Producent śrubuje. jak najniższe spalanie katalogowe kosztem zużycia części mechanicznych, by zapłacić, jak najniższe kary za emisję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@miltem: klucz do długiego użytkowania silnika to jak najmniej obrotów przy jak największej prędkości. Dlatego diesle kręcą pół bańki bez niczego, a benzyna zaczyna wciągać olej.