Wpis z mikrobloga

Rozważam zakup bmw e63 w wersji 645 lub 650 z naciskiem bardziej na tą drugą opcje.
Mam jeden fajny model na oku, który lekko przekroczył 200 tysięcy, więc trzeba się liczyć z uszczelniaczami zaworowymi, które podobno są bolączką tego silnika.
Przerabiał ktoś taką naprawę w v8? Może jest jakiś posiadacz tego autka i mógłby powiedzieć o nim kilka słów?
Szukałem różnych RWD, ale tak w okolicach 60k, to wydaje się najciekawszą opcją
#bmw #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 11
@RozowaZielonka: Jeszcze bym dodał że ceny części zabijają i podejrzewam że silnik ma jakieś wady które czynią go nienaprawialnym. U kupla leżał rozwalony silnik chyba z tej generacji to mówił że części z ASO żeby zrobić remonto to 20k.
Zresztą widzę tylko 3 szt z 17 ogłoszeń na otomoto są tańsze niż 50k https://www.otomoto.pl/osobowe/bmw/seria-6/q-650?search%5Bfilter_enum_damaged%5D=0&search%5Bfilter_enum_generation%5D=gen-e63-e64-2002-2010&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc&search%5Badvanced_search_expanded%5D=true
Zresztą chyba tańsze mocne coupe z V8 to może być tylko Mustang albo inny amerykaniec ale pewnie
@Matula11

Rodzina N62 bo pewnie o niej myślisz ma parę wad. Uszczelniacze zaworowe padają ale to przez wysoką temp. pracy silnika, oryginalny termostat trzyma 105C jak pamiętam. Zostaje jeszcze rurka dopływu płynu chłodzącego która idzie między głowicami. Rzadko sama wymiana uszczelniaczy zaworowych nie wystarczy bo mogą być wyrobione prowadnice zaworowe. Reszta to zwykła eksploatacja m.in rozrząd, oleje, filtry.
  • 0
@TurbodeNitro: A powiedz mi, przy jakim przebiegu taka naprawa się kłania?
Widziałem kilka aut, które miały ok 160k przelotu, ale nikt nie robił uszczelniaczy, więc zakładałem że zaraz pewnie się odezwie.
Z drugiej strony, są autka 220k przebiegu+ i już ludzie to robili, więc chyba lepiej kupić po naprawie rurki i uszczelniaczy, z wymienionym termostatem.
@Matula11
Ja bym zrobił od razu po zakupie np. kilka tygodni temu ktoś z rodziny kupił N52 z przebiegiem ~270k km i uszczelniacze zaworowe od nowości nie były ruszane a już dosyć przepuszczały olej. Nie każdy robi modyfikacje czytaj: zmienił termostat na zimniejszy.
  • 0
@TurbodeNitro: Miałem super egzemplarz, zadbany, cena nawet okej, ale co z tego jak nikt nie ruszał uszczelniaczy.
Takim autkiem zrobie pewnie max 35k i mi sie znudzi, więc szukam kogoś, kto po prostu to robił i zmieniał termostat.
Jak silnik nie otwierany od nowości, to wiadomo jak to w przypadku v8...