Wpis z mikrobloga

#gry #pcmasterrace #sztucznainteligencja #ai #si Wygląda na to, że kolejny postęp przy tworzeniu gier będzie wyglądał tak:
- dev robi prostą grę z prosta geometrią, bez szczegółów, tak zeby wiadomo było gdzie stoi player, samochód, powerup itp
- coś takiego nie obciąza sprzętu
- reszta sprzętu , karta graficzna z układami AI renderuje na postawie ułożenia tej prostej geometrii + opisu sceny co jak ma być
- koniec trójkątów, tekstur itp.. AI "renderuje" od razu wszsytko z bani..
- wszsytko fajnie ale nie wiem czy chcaiłym się czymś takim zajmować, koniec z "magią"..
  • 10
@ZawzietyRobaczek:
Nie wiem czy to dobry pomysł bo AI w takim wypadku będzie chyba u każdego wypluwać coś trochę innego. Czyli nie będzie się miało w 100% kontroli nad wizualną stroną projektu.
Z drugiej strony to też może być plusem bo wyobrażam sobie, że można by uzyskiwać różne warianty danej gry. Dla jednych z bajkową grafiką, dla innych z bardziej realistyczną, a dla jeszcze innych mrok i gore. Taki reskin całej
@ZawzietyRobaczek: Nie widzę tego, że AI będzie w stanie generować co najmniej 60 obrazków wysokiej rozdzielczości na sekundę zachowując przy zgodność z poprzednimi klatkami. Do tego słabe zarządzanie tym co generuje AI. Dla każdego gracza trzeba by było stosować ten sam seed, żeby każdy gracz nie dostawał np. innego stylu. Jako ciekawostka typu narkotykowy trip w jakiejś grze spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale, że całe AI
@ZawzietyRobaczek: takie coś było możliwe dwa lata temu na dość małym serwerze(4x A100). Mysle ze przyszlosc gier to streaming chmurze ( cos jak NVIDIA Gerfroce Now) gdzie twórcy gier beda jedynie tworzyc scenariusz/prompty dla AI
Raziel91 - @ZawzietyRobaczek:  takie coś było możliwe dwa lata temu na dość małym ser...
@ZawzietyRobaczek: tutaj masz jak sobie radzi sora z generowaniem Minecrafta. Mysle ze juz obecnie nie bylo by problemu z podpieciem inputu z kontrolera do AI by generowała obraz na jego podstawie - pomijajac oczywiście koszt obliczeń. Ale za 5-10 lat to bedzie jak najbardziej opłacalne
Raziel91 - @ZawzietyRobaczek: tutaj masz jak sobie radzi sora z generowaniem Minecraf...
@Raziel91: Tylko widzisz, nadal działa to bardziej na zasadzie RTX Remix ale to sieć neuronowa sama poprawia assety. Czyli jedyne co zastępuje to graficzkę, a całą resztę trzeba i tak robić po staremu.