Wpis z mikrobloga

Kategoria: Matematyka na maturze
Biorę po 200zł od każdego z was i słucham Państwa.

Dlaczego wyniki na maturze z matematyki są takie słabe? Jak to jest, że co roku podstawowej matury z matematyki nie zdaje 15-25% uczniów?

Matura jest taka trudna? Nauczyciele nie potrafią uczyć? Uczniowie nie są przygotowani? Uczniom nie zależy żeby się dobrze przygotować?

Z drugiej strony, pomijając liczbę uczniów, którzy matury nie zdali - średni wynik na egzaminie z ostatnich 9 lat to 56%. To też nie jest spektakularny wynik.

Ciekawi mnie wasze zdanie. Szczególnie interesująca jest perspektywa obecnych maturzystów, ale również osób, które napisały egzamin w ostatnich kilku latach. Ja maturę pisałem już ponad 10 lat temu, więc swoje przemyślenia mam, ale ciekaw jestem czy są one adekwatne do obecnej rzeczywistości.

Zastanawiam się więc - niezależnie od wyniku na maturze jaki chciałbyś uzyskać lub już uzyskałeś:
Dlaczego masz problemy z przygotowaniem się do matury? Albo: Dlaczego wynik, który uzyskałeś nie był lepszy?

Zapraszam również do dyskusji

#matematyka #matura #maturazmatematyki #edukacja #dopotegi
pablito147 - Kategoria: Matematyka na maturze
Biorę po 200zł od każdego z was i słuch...

źródło: Wykresy z wynikami na maturze [DoPotegi]

Pobierz

Matematyka na maturze - co jest głównym problemem?

  • materiału jest za dużo a matura jest trudna 6.8% (3)
  • problemem jest stres związany z egzaminem 4.5% (2)
  • nauczyciele nie potrafią dobrze przygotować 25.0% (11)
  • próbuję/próbowałem się przygotować ale nie potrafi 4.5% (2)
  • nie mogę/mogłem zmobilizować się do nauki 22.7% (10)
  • nie mam/miałem ochoty przygotowywać się do matury 13.6% (6)
  • nie zależy/zależało mi na dobrym wyniku 6.8% (3)
  • inne - komentarz 15.9% (7)

Oddanych głosów: 44

  • 28
@tyrytyty: Masz jakieś źródło danych z tego wykresu? Być może i jest w tym sens, ale daleki byłbym od łączenia wyniku stricte z IQ. Myślę, że to zbyt powierzchowne spojrzenie i ja osobiście większej wagi doszukiwałbym się w nastawieniu uczniów i ich zaangażowaniu.
w perspektywie uczniów jako jednostek częstą sytuacją jest zagubienie i brak konkretniejszej wizji swojej przyszłości, co z kolei prowadzi do tego, że trudno sprecyzować priorytety swoich działań a nawet i dostrzec wpływ obecnych działań na życie w dłuższej perspektywie


@pablito147: Skąd mają sobie obrać cel skoro cały czas muszą coś robić, cały czas muszą coś udowadniać, cały czas o coś walczyć, cały czas brać udział w jakichś konkursach czy olimpiadach, cały
Masz jakieś źródło danych z tego wykresu?


@pablito147: nie, bo zniknęło ono z archiwów cke. Ktoś sprawdził (w poprawny sposób) g-loading matury i wyszło około 0.75, czyli tyle, ile możnaby się spodziewać porównując z egzaminami typu SAT, ACT z innych krajów bądź testów PISA. To wszystko jest przede wszystkim testem IQ.

daleki byłbym od łączenia wyniku stricte z IQ


IQ nie wynika w tym wieku z czynników środowiskowych lecz jest inherentnie
@pablito147 Mnie osobiście zawsze bolało trochę gadanie typu „jak ktoś nie zda matury z matmy albo nie ma conajmniej 50% to jest totalnym idiotą i głąbem”. Dlaczego? A no dlatego że mi samemu matura z matmy no dosyć średnio poszła ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z tym że wyniki z innych przedmiotów uważam że miałem naprawdę dobre Polski i historia rozszerzona ponad 70% i angielski ponad 90(z tym że