Wpis z mikrobloga

btw. nie jestem korwinistą xd


@Lefty: wiem, że nie. Ale wskazuje jaki to typ toku myślenia.

?? staram się znaleźć info ile osób siedzi w więzieniu za złamanie zakazu prowadzenia pojazdów i nigdzie nic o tym nie ma, ale za to co drugi link mówi o tym, że jest szansa na karę pozbawienia wolności jednak przeważnie zakaz jest po prostu
  • Odpowiedz
tylko że wypadków śmiertelnych jest w skali kraju mało. Po prostu newsy o wypadkach lepiej się sprzedają w mediach i mamy poczucie że to jest coś częstego.


@pan-bartolomeu-dias: nawet jedna osoba która w wypadku umrze to według mnie coś czemu należy przeciwdziałać.

A czy wsiadanie bez uprawnień jest czymś złym, patrząc pod kątem moralności, nie prawa? Uprawnienia nie znaczą że ktoś umie kierować, tylko że dostał na to pozwolenie.


@
  • Odpowiedz
dlatego, że poza takimi skrajnymi przypadkami w PL bardzo łatwo stracić można prawko, wystarczy raz wyciągnąć telefon stojąc w korku


@MatPL1122: nie prawda.

Za używanie telefonu podczas jazdy grozi mandat w wysokości 500 zł oraz 12 punktów karnych. Za granicą kary są dużo bardziej restrykcyjne. Jeśli rozmowa telefoniczna jest konieczna, warto zainwestować w zestaw głośnomówiący.


Jako że resztę komentarza oparłeś na tym stwierdzeniu pozwolę sobie na niego nie odpowiedzieć.
  • Odpowiedz
Bo trochę błędnym założeniem jest, że wysokość kar jest powodem wysokiej śmiertelności na drogach.


@wstanczyk: dobrze że nie tkwię w tym błędnym założeniu.
  • Odpowiedz
ale przecież kary za zabijanie dzieci po dragach są wysokie, i jak widzisz nie uniemożliwiły popełnienia tego czynu.


@munioman: ale przecież ja nie chciałem dla niego wysokiej kary ale kary która uchroniłaby to dziecko przed śmiercią. Kara bezwzględnego więzienia w tym wypadku by działała, nie sądzisz?
  • Odpowiedz
@munioman: oczywiście że przed. To nie był kierowca z uprawnieniami. To był kierowca który już miał zakaz prowadzenia pojazdów orzeczony przez sąd... bo jeździł bez uprawnień. On powinien już w więzieniu siedzieć a nie dostać zakaz prowadzenia pojazdów, nie sądzisz?
  • Odpowiedz
@malinq: byku, ale jakie znaczenie mają inne kraje europejskie?xd to, że przepis działa w społeczeństwie o charakterystyce A nie znaczy, że ten sam przepis będzie równie dobry w społeczeństwie o charakterystyce B (i nie mówimy o jeździe bez prawka tylko o jeździe z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów / pod wpływem)

ja wiem, że to jest margines w skali wszystkich kierowców, ale to wyjątkowo niebezpieczny margines pochłaniający często osoby trzecie więc
  • Odpowiedz
@aarahon wiesz czemu w samolotach są pasy tylko na biodrach, a nie jak w samochodach na biodrach i piersiach? Bo kiedyś linie lotnicze we współpracy z krajowymi agencjami lotnictwa wyliczyły że montowanie lepszych pasów kosztowałoby X i pozwoliłoby uratować Y żyć ludzkich. X/Y=koszt uratowania jednego człowieka. I wszyscy wspólnie stwierdzili że się nie opłaca bo koszt jest absurdalny.
Samo zarządzanie ryzykiem można realizować na różne sposoby. Ryzyko można przeliczać np na
  • Odpowiedz
@EmDeCe: Smierc 1 czlowieka, to tragedia, smierc 1 000 000 to statystyka. Ile papiez ma dywizji? Kurcze, mysli mi polecialy do teg zagadki, co z psychologiem omawialem: jedzie pociag i ma przed soba 10 ludzi na torach, ale jest wajcha i mozna przestawic zwrotnice, ale tam jest jeden czlowiek na torach - przestawilbys zwrotnice?
  • Odpowiedz
miał zakaz prowadzenia pojazdów orzeczony przez sąd... bo jeździł bez uprawnień. On powinien już w więzieniu siedzieć a nie dostać zakaz prowadzenia pojazdów


@aarahon: no dobra, to na ile powinien iść do więzienia? I co jeżeli po wyjściu z niego kogoś potrąci? Będziemy dywagować aż dojdziemy do dożywocia za byle przewine czy ogarniemy progi zwalniające i bariery przy przejściach i przystankach?
  • Odpowiedz
no dobra, to na ile powinien iść do więzienia?


@munioman: tyle na ile idzie się za próbę spowodowania katastrofy w ruchu lądowym. To musiałby oceniać są. Widełki jak w przepisie o którym napisałem:

§ 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności do
  • Odpowiedz
Ilu osobom zrujnuje życie wysoka kara za jazdę bez uprawnień?


@pan-bartolomeu-dias: napisałeś sporo tekstu który miał podeprzeć zasadność powyższego pytania. Tylko że ja nie chcę wcale wysokiej kary. Ja chcę karę która uniemożliwi popełnienie tego czynu.

Ile osób jest rocznie łapanych za jazdę bez
  • Odpowiedz
stwarzanie zagrożenia na drodze?

subiektywne i ogólnikowe.


@malinq: tak, jest subiektywne. Dla tego chłopca jazda tego faceta była zagrożeniem, dla kogoś kto był poza drogą nie było to zagrożenie. No i ogólnikowe bo nie chce mi się szczegółowo wymieniać takich zagrożeń.
  • Odpowiedz
@aarahon ciekawy artykuł, już na samym początku podano dwa przykłady nieuzasadnionego moralnie odebrania uprawnień. Jeden jechał na rowerze i stracił uprawnienia na samochód, drugi miał 0,4 promila co w większości cywilizowanych krajów jest legalne (i jakoś mają mniej wypadków i mniej pijanych kierowców). Tak jak napisałem, prawo jazdy zazwyczaj traci się za niebezpieczną jazdę, ale da się je stracić za kompletnie nieszkodliwe przewinienia. Niezatrzymanie się na strzałce warunkowej to jest chyba
  • Odpowiedz
już na samym początku podano dwa przykłady nieuzasadnionego moralnie odebrania uprawnień.


@pan-bartolomeu-dias: chcesz powiedzieć że kierowca który świadomie, prawie rozjechał dzieci na przejściu nie powinien mieć zabranego prawa jazdy? Bo artykuł zaczyna się właśnie opowieścią o takim kierowcy...
  • Odpowiedz