Wpis z mikrobloga

#insignia #opel #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
PROBLEM z czujnikiem ABS w kole.

Cześć, stałem się posiadaczem Opla Insigni 1.8.
Już podczas zakupu tylko przy maksymalnie skręconych kołach w lewo i najechaniu na jakiś niewysoki krawężnik załączają się kontroli ABS, ESP, czasami check engine I gaśnie wszytko po wyłączeniu i uruchomieniu silnika ponownie. Podobno problem znany czujnik ABS w kole, lub problem z wiązka czujnika ABS. Po podłączeniu kostki ELM327 wyskakuje błąd czujnika ABS lewego koła nawet jak nie palą się kontrolki.

Problem w tym, że dzwonię do elektryka samochodowego: a on mi odpowiada, że do wymiany będzie czujnik i od tego trzeba zacząć.

Ok dzwonie do mechanika samochodowego, a on mi odpowiada, że gdyby to był błąd czujnika ABS to występował by nawet jadąc prosto i co chwila by szwankował. Skoro to występuje tylko przy maksymalnym skręceniu opon to znaczy, że problem jest z wiązka albo kostką wiązki.

To kto ma rację bo ani jeden ani drugi nie chce mnie przyjąć, żeby sprawdzić co jest grane xd
Czy czujnik ABS to jest jeden element z wiązka czy to są dwie różne rzeczy i wiązka jako kabale sprzedawana jest oddzielnie?
  • 6
@Kaolin28:

Ok dzwonie do mechanika samochodowego, a on mi odpowiada, że gdyby to był błąd czujnika ABS to występował by nawet jadąc prosto i co chwila by szwankował. Skoro to występuje tylko przy maksymalnym skręceniu opon to znaczy, że problem jest z wiązka albo kostką wiązki.


czujnik abs czesto ma wlasny fragment "wiazki". i ten fragment jest owinienty dookola zwrotnicy i nastepnie laczy sie z ta prawdziwa wiazka gdzies pod nadkolem