Wpis z mikrobloga

@janusz00: Wypadałoby przeczytać artykuł na który się powołujesz. Jakbyś go przeczytał do końca, to zobaczyłbyś w nim:

Czasem może zdarzyć się, że przedsiębiorca wysyłając niezamówione świadczenie lub niezamówiony towar zrobił to przez pomyłkę, a nie celowo.


Wyrażenie „przez pomyłkę” oznacza sytuację, gdy przedsiębiorca błędnie myślał, że produkt został zamówiony.


Warto tutaj odnotować fakt, że właścicielem takiej rzeczy wciąż jest przedsiębiorca. Konsument nie jest jej właścicielem, ponieważ przeniesienie własności rzeczy następuje, co
  • Odpowiedz
nie musi też zwracać takiego produktu

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-niezamowione-swiadczenie-wyslane-przez-pomylke


@janusz00: sprzedawca wciąż jest właścicielem tej rzeczy.

W związku z powyższym, gdy konsument, pomimo prośby o zwrot towaru nie będzie chciał go zwrócić, to sprzedawca może powołać się na instytucję bezpodstawnego wzbogacenia (z kodeksu cywilnego) lub przywłaszczenie cudzej rzeczy (z kodeksu karnego). Te dwa prawa może dochodzić równolegle lub wybrać jedno z nich. Przy czym dotkliwsze będą sankcje z tytułu przywłaszczenie rzeczy.
  • Odpowiedz
@AlKaczone kiedyś kupowałem kamery za 1000 zł z niemieckiej storny. Chciałem zapłacić PayPalem i niechcący wybrałem przeterminowaną kartę, płatność anulowana, coś się zepsuło. Wyszło tak że musiałem składać następne nowe zamówienie na to samo bo już nie mogłem wybrać innej płatności. Mija tydzień, kurier przywozi to co zamawiałem tylko w podwojonej ilości. Dostałem kamery z zamówienia nieopłaconego i kamery z zamówienia opłaconego xD
  • Odpowiedz
nie no, zajebista analogia xD bo przecież pracownik euro u mnie był na kawie i mu dyson z plecaka wypadł xD


@AlKaczone: WTF? A co to zmienia czy pracownik popełnił błąd będąc u Ciebie na kawie czy będąc w magazynie? Popełnił błąd a Ty o tym dobrze wiedziałeś. Jak nie widzisz twarzy człowieka którego okradasz to się nie liczy czy jak to sobie tłumaczysz?

Analogia jest o tym, że wykorzystanie cudzej
  • Odpowiedz
@AlKaczone: Ja kiedyś zamawiałem kilka rzeczy od jednego sprzedawcy, dostałem to w dwóch paczkach bo jak się okazało części zamówienia nie mieli na stanie (mimo informacji na stronie że wysyłka do 48 godzin) i muszą zamówić, ale jak się okazało w pierwszej paczce była część zamówienia, a w drugiej przyszło całe zamówienie, łącznie z tym co dostałem już w pierwszej paczce.

Skontaktowałem się ze sprzedawcą jak im zwrócić to co wysłali
  • Odpowiedz
@AlKaczone: jakieś 20 lat temu kupiłem odtwarzacz mp4 Creative Zen V - kosztował coś pod 400 zł (jak na tamte realia dość sporo)
i w paczce przyszły dwa.
Jestem zbyt uczciwy, więc napisałem maila do sklepu, że przyszły 2 sztuki i żeby mi podali adres na jaki mam jeden odesłać.
Zadzwonił do mnie typ z tego sklepu z podziękowaniami, mega szczęśliwy, że chcę go odesłać, wysłał mi później paczkę w której
  • Odpowiedz
Ja wam powiem lepszy numer, przy remoncie łazienki i kibla, kupowałem wszystko w jednym sklepie baterie, zlew, kabinę i kibel etc, generalnie dużo paczek gabaryt. Przyjechał transport pokazałem gdzie wypakować, wypakowali sprawdziłem pobieżnie jak to przy robocie, i przy montażu dzień później otwierając kartony okazało się że są dwa kible a nie jeden (te kartony były tak opisane że byłem pewien że jeden to kibel a drugi to wpust w ścianę) dzwoniłem
  • Odpowiedz