Wpis z mikrobloga

Problem z CPK jest taki, że ludzie patrzą na tę inwestycję przez pryzmat afer i niechęci do PiSu (którą głęboko podzielam). #!$%@?ąc od kwestii politycznych, to wszystkie analizy mówią, że CPK powinno powstać. Jeśli z tego zrezygnujemy to będziemy chyba pierwszym krajem na świecie, który odpuścił budowę HUBu komunikajcyjnego wbrew opiniom eksperów.

Czy PiS tam robił jakieś wały? Pewnie tak.
Czy winni powinni zostać ukarani? Na pewno.
Czy to w jakikolwiek sposób podważa wiele analiz, z których płynie jednoznaczny wniosek? Nie.

Nikt nawet nie próbuje merytorycznie kwestionować sensu budowy portu lotniczego, bo istnieje wiele analiz przeprowadzonych przez renomowane firmy, które nie pozostawiają cienia złudzeń: Budować.
Najbardziej zawsze mnie śmieszy argument o megalomanii- 21-sza gospodarka świata stawia 13-ste co do wielkości lotnisko w Europie. Megalomania w czystej postaci.
Albo, argument o nierentowności- w dniu otwarcia na lotnisko przekierowany będzie cały ruch z lotniska Chopina, co już daje takie obłożenie, że CPK będzie rentowne.
Musimy zrozumieć, że nasz kraj na prawdę stać na nowoczesną infrastrukturę i wszyscy na nią zasługujemy. Nie jesteśmy tak mali i beznadziejni jak wielu z nas uważa. Jeśli na coś nas nie stać, to na rezygnację z tego projektu.
#cpk #sejm
  • 15
Czy to w jakikolwiek sposób podważa wiele analiz, z których płynie jednoznaczny wniosek? Nie.


@WesolyCzajniczek: tak, oczywiście że tak. Analizy muszą obejmować projekcje przychodów, kosztów, ruchu. Jak myslisz, skąd je brali? Jak myslisz, kto chciał żeby te analizy były pozytywne?
Potrzeba audytu i niezależnych analiz. Analiz nie zlecanych przez rząd który specjalnie sciągał maseczki DUZYM SAMOLOTEM żeby to ładnie na zdjęciach wyglądało.
jozef-dzierzynski - >Czy to w jakikolwiek sposób podważa wiele analiz, z których płyn...

źródło: z25869271FBW,Przylot-samolotu--Antonow-AN-225-Mrija

Pobierz
@jozef-dzierzynski: Czytałeś te analizy? Sprawdzałeś ile ich jest? Jaka była metodologia? Kto je przeprowadzał? Ba ja tak. I jako naukowiec powiem Ci, że nie ma się do czego przyczepić. Powiem więcej, takie analizy istniały również przed rządami PiSu i były zlecane przez inne władze. Już w 90' zakładano, że mniej więcej na tym obszerze musi powstać HUB lotniczy.

Nie twierdzę, że audyt nie jest potrzebny, ale może on wykazać jedynie błędy
Kto je przeprowadzał? Ba ja tak. I jako naukowiec powiem Ci, że nie ma się do czego przyczepić.


@WesolyCzajniczek: Hmm, a nie zaalarmował Cię - jako naukowca - zapis taki jak "Oszacowanie to bazuje na udostępnionych przez CPK prognozach wzrostu ruchu lotniczego cargo". Czyli twórcy raportu jasno zaznaczają, że ich analizy finansowe oparte są o dane z CPK, a wg. Ciebie nie ma się do czego przyczepić?

Analizy sprzed rządów PISu
@lhotse89:

"Oszacowanie to bazuje na udostępnionych przez CPK prognozach wzrostu ruchu lotniczego cargo"

To może sprawdź te prognozy i to jak były robione. Wtedy możesz oceniać ich wiarygodność. Poza tym wiele analiz bazuje na innych, zewnętrzych danych i tak jak pisałem było robionych wcześniej.

jakoś nie zbudowaliśmy go w 1995 roku

no wyobraź sobie, że była wtedy troche inna sytuacja gospodarcza. Konkretnie transformacja ustrojowa (czyt. było #!$%@?).
To może sprawdź te prognozy i to jak były robione. Wtedy możesz oceniać ich wiarygodność. Poza tym wiele analiz bazuje na innych, zewnętrzych danych i tak jak pisałem było robionych wcześniej.


@WesolyCzajniczek: podkreślasz zasadność swojej argumentacji prognozami, ale jak ktoś pyta o konkrety, to mówisz "sprawdź sobie"?

no wyobraź sobie, że była wtedy troche inna sytuacja gospodarcza. Konkretnie transformacja ustrojowa (czyt. było #!$%@?).


@WesolyCzajniczek: To chyba tak jak teraz: jest
@lhotse89:

To chyba tak jak teraz: jest inna sytuacja, niż 5 czy 10 lat temu, co? Ale brawo, zmierzamy do konsensusu, mianowicie: to, że są analizy wcale nie oznacza, że budować musimy tu i teraz. Co należało dowieść.

Ale potrzeba jest właśnie teraz. Lotnisko Chopina dziś operuje na granicach maksymalnej przepustowości. Potrzeba więc nowego obiektu. I chyba lepiej zbudować HUB, niż się bawić w jakieś trójlotniskowe rozwiązania (Chopina-Modlin-Radom XD), których nie
Ale potrzeba jest właśnie teraz. Lotnisko Chopina dziś operuje na granicach maksymalnej przepustowości. Potrzeba więc nowego obiektu. I chyba lepiej zbudować HUB, niż się bawić w jakieś trójlotniskowe rozwiązania (Chopina-Modlin-Radom XD), których nie sprawdzał nikt na świecie. Polska pionierem rozwiązań w ruchu lotniczym? To dopiero megalomania.


@WesolyCzajniczek: Lotnisko Chopina do swojej maksymalnej przepustowości to ma jeszcze daleko. A miałoby jeszcze dalej, gdyby PIS nie hamował jego rozwoju przez ostatnie lata.

Dla
@lhotse89: Dobra ostatni raz odpowiadam, bo mi się już nie chce.

Heathrow-City-Gatwick-Luton-Stansted.

Hearthrow to HUB z ponad 80 mln przepustowosci (znacznie wiecej od CPK). Reszta to lotniska supportowe dla Ryanera. Modlin i Radom zostana i moga pelnic te funckje dla WWA dalej. CPK to inicjatywa ogolnoposla i bedzie pelnic funkcje Hearthrow (Chopina nie da rady). Chopina jest bliskie maksymalnego obciazenia- to 20 mln ze wgledu na ograniczenia spowodowane zabudowa WWA.

no
@lhotse89: Dobra ostatni raz odpowiadam, bo mi się już nie chce.


@WesolyCzajniczek: odpisuję nie spodziewając się odpowiedzi

Hearthrow to HUB z ponad 80 mln przepustowosci (znacznie wiecej od CPK). Reszta to lotniska supportowe dla Ryanera. Modlin i Radom zostana i moga pelnic te funckje dla WWA dalej. CPK to inicjatywa ogolnoposla i bedzie pelnic funkcje Hearthrow (Chopina nie da rady). Chopina jest bliskie maksymalnego obciazenia- to 20 mln ze wgledu
@lhotse89: Pewnie masz racje w sprawie tego Londynu. Ziomek, ktory w tym siedzi mi to kiedys tlumaczyl, ze to inaczej dziala niz to rozwiazanie trojlotniskowe, bo Hearthrow obsluguje polaczenia, ktorych Chopina nie da rady ze wgledu na limit ilosci dziennych operacji, czy cos, ale juz nie pamietam szczegolow. Tak czy inaczej uznaje tu swoja porazke.

BTW info z ostatniej chwili, Lasek oglosil, ze CPK powstanie. Ty sie pewnie nie cieszysz, ale
@lhotse89: Pewnie masz racje w sprawie tego Londynu. Ziomek, ktory w tym siedzi mi to kiedys tlumaczyl, ze to inaczej dziala niz to rozwiazanie trojlotniskowe, bo Hearthrow obsluguje polaczenia, ktorych Chopina nie da rady ze wgledu na limit ilosci dziennych operacji, czy cos, ale juz nie pamietam szczegolow. Tak czy inaczej uznaje tu swoja porazke.


@WesolyCzajniczek: Dla mnie to analogiczna koncepcja do tej, która może przez lat nawet kilkanaście funkcjonować