Aktywne Wpisy
![WielkiNos](https://wykop.pl/cdn/c3397992/WielkiNos_dTiY14auZf,q60.jpg)
WielkiNos +75
Jeśli taki sztuczny wygląd i zmiana z naturalnej, atrakcyjnej kobiety w instagramowy, wytatuowany klon z brwiami odrysowanymi od szablonu i napompowanymi ustami to dla współczesnych kobiet wzór do naśladowania i prawdziwe piękno to nie mam pytań. Mi się przykro na to patrzy.
#fagata #sztucznapani #logikarozowychpaskow
#fagata #sztucznapani #logikarozowychpaskow
![WielkiNos - Jeśli taki sztuczny wygląd i zmiana z naturalnej, atrakcyjnej kobiety w i...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/691f96834edf82a9ccf088732fe1af7ed57b6c7a3a1b06608a9fbbc873438e77,w150.jpg?author=WielkiNos&auth=d4732655a1371074ce94e51144468384)
źródło: temp_file351930140322580082
Pobierz![Antibambino](https://wykop.pl/cdn/c0834752/7e931974202b406bacf43474067c6b6074aa6ba869134c581cd64a04c4ed6371,q60.jpg)
Antibambino +443
Po tym interesującym wstępie otwieram dyskusję dla osób znających się na rzeczy i od razu wołam @PiotrFr i @assninja. Mam kilka punktów do omówienia
1. Newsy z niemiec o zapaści rynku używanych ev - PotrFr dobrze wytłumaczył, że sensacji nie ma, ale fakt jest taki, że nie wiadomo jak będzie wyglądał rynek używanych ev. W stanach też zdaje się, że używki są bardzo tanie, ale musimy uwzględnić obniżki cen Tesli, która drugi rok z rzędu zaburza mocno rynek.
@assninja - ty masz teslę zdaje sie. Jak patrzysz na używki? Skoro wszystkie tesle mają to samo i nie ma się co martwić o rozrządy czy dpf-y to czemu by nie kupić tesli na promocji w postać 3/4 letniej używki?
Moja opinia jest taka, że już przy nowej baterii ten zasięg jest bez szału i startowanie z poziomu 85% oryginalnego zasięgu wcale mnie nie zachwyca. I to raczej bez względu na cenę, bo używka musiałaby być naprawdę tania, żeby chciał płacić swoim czasem spędzonym na częstszym ładowaniu
2. Ubezpieczenia ev są droższe - TU nie wiedzą jak kalkulować poprawnie składki i narzekają na brak bazy naprawczej. Tylko aso się tyka napraw, a tam jest zawsze turbo drogo, a też często aso lubi sobie oznaczyć baterię do wymiany, bo gałąź zarysowała obudowe (przerysowuje).
Naprawy tesli to koszmar i chyba wszyscy słyszeli jakie są realia napraw - długi czas oczekiwania i drogo + nie zawsze dobrze.
Materiały do elektryków są drogie i często trudne w naprawie - patrz aluminiowa konstrukcja tesli czy carbonowe elementy w takim i3
3. Degradacja baterii - oglądałem ostatnio filmik engineering explained na ten temat - https://youtu.be/w4lvDGtfI9U?si=orIGq9j-JVBMH-be
To jest jakaś katastrofa. Podane warunki degradacji są trochę skrajne, ale tylko trochę, a degradacja jest bardzo duża. Jeśli auto się nagrzeje poza garażem to bateria dostaje po dupie. Jeśli nie łądujemy w garażu/pod domem, tylko tak jak ewentualnie ja, tylko na superchargerach i tylko 10%-80% to bateria też dostaje po dupie.
Wychodzi na to że użytkowanie ev nie mając ładowania w domu jest nie tylko niepraktyczne, ale zwyczajnie masakruje baterię w porównaniu do aut ludzi z ładowarkami domowymi.
4. Wyszła ta nowa tesla 3 SR z nowym rodzajem baterii. No niby spoko, bo jest bardziej odporna na szybkie ładowanie, ale ma dwie wady. Po pierwsze, nie ładuje się tak szybko jak tesla 3 LR z tradycyjną baterią. Po drugie, co z tego że mógłbym sobie ładować taką baterię tylko na sc przy zmniejszonej degradacji, skoro ta bateria wymaga w miarę regularnego ładowania do 100%, bo kontroler ma problem z oszacowaniem max SOC?
Czyli może i wyjdzie na jedno przy ładowaniu do 80% w stosunku do LR ale za to muszę często siedzieć 40 minut dłużej by dociągnąć do 100%.
#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne
Dla mnie są tańsze.
Ubezpieczyciele wymusili wprowadzenie normy ISO odnośnie napraw baterii od 2025. Europejscy producenci w większości już to stosują. Na tą chwilę nienaprawialne są Tesli
@cwlmod: Sprawdź na Plugshare czy nie masz ładowarki AC w okolicy. Supercharger nie jest wymagany. Zostawiasz samochód na ładowarce i masz 10h, żeby go odebrać. Chyba,
Po pierwsze to nie napisałeś nic odnośnie pozostałych punktów.
Po drugie, nie wiem co myśleć o osobie, która wie o ISO dla towarzystw ubezpieczeniowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do pozostałych punktów to nie bardzo wiem co napisać. 3/4 letnia używka nie ma 85% pojemności a raczej min 95 (chyba że ma jakiś duży przebieg).
A Teslą nie jeżdżę, więc nie będę się za dużo wypowiadał.
Dzisiaj odebrałem
źródło: IMG_20240129_134011
Pobierz@PiotrFr: Jakieś źródło o tych naprawialnych bateriach? Oglądałem filmiki caroserii gdzie pokazywali baterie audii, które był złożone z wymiennych modułów w ramach jednej dużej obudowy. Masz na myśli właśnie tą modułowość?
Tak, praktycznie wszyscy europejscy i koreańscy producenci takie stosują. Możesz wymienić dowolne moduły albo np samą obudowę w razie uszkodzenia. A nie że zaryjesz podwoziem i wszystko do przemiału.
Poszukam później źródła to podrzucę.
Co do degradacji to na forum ev6 ludzie wrzucali swoje, często z dość znacznym przebiegiem i ciągle na 350kw Ionity i wyglądało to nieźle
@cwlmod: problem z używkami 3/Y na naszym rynku jest taki, że ludzie chcą za nie pieniądze za które kupisz nową tesle :D wielu z nich też jest pewnymi ofiarami polityki tesli
Można też wymienić komputer autopilota, to jest osobny, na FSD i wtedy dochodzi nagrywanie z kamer (wiem, fuck logic, że trzeba AP wymienić do tej funkcji). Jeśli auto miało
@assninja @PiotrFr Jakie to urocze, że tylko wy odpisaliście. Jak wjeżdża info o płonącym elektryki to byle dzban wypisuje swoje mądrości, ale jak poruszam konkretne problemy to się okazuje, że nikt nie ma nic do powiedzenia. Próbowalem nawet baitować ale chyba największe dzbany są u mnie na czarnej liscie ( ͡° ͜ʖ
Przecież wszyscy co się tak wypowiadają nie mają pojęcia, powtarzają tylko to, co wyczytali w internecie. Wszystko ma swoje wady i zalety.
A w temacie degradacji, jeden Mirek ma 10-letniego Leafa 24kwh i ma SOH 80% przy przebiegu 150k. A to już z 1000 cykli, do tego te baterie dość szybko degradowały. Do tego przy tak małej baterii nie ładujesz 20-80% z reguły
https://wykop.pl/link/7351323/a-to-zaskoczenie-renault-wycofalo-sie-z-projektu-elektrykow-akcje-w-gore