Wpis z mikrobloga

pcv 110 nie? gdzie ja wypuścić?

centralnie pod przyszłym kominkiem?

@KrowkaAtomowka: może być PVC110, pod kominek nie ma ciepła, które by ją uszkodziło.

Nie dawaj centralnie pod kominkiem tylko trochę odsunięta na bok lub do tyłu bo inaczej będzie ciężko podłączyć
  • Odpowiedz
  • 1
@KrowkaAtomowka Nie znam się, ale siè wypowiem. Więc: kominek musi mieć dopływ o odpowiedniej średnicy, który jest w specyfikacji kominka, zwykle ok 120-160 a rurka do odpowietrzania to chyba 60. Rurka do odpowietrzania zwykle wychodzi na dach, co wymusza wypływ powierza a do kominka musi być dopływ aby nie zaburzać ciągu kominowego. Do tego kwestia zapachu. Tam są syfony z wodą, czy czasem przepływ powietrza nie spowoduje szybszego odparowania wody i
  • Odpowiedz
do kominka do kanalizacji ktora niby tez jest odpowietrzona :)

@KrowkaAtomowka: kanalizacje odpowietrza się w nowych domach wstawiając kominy na dachu tak aby smród szedł nad dach, albo w starych domach wstawiając napowietrzacze których zawór tylko wpuszcza powietrze do kanalizacji. I w jednym i drugim przypadku kominek będzie pobierał smród i będziesz go czuła w całym domu

który jest w specyfikacji kominka, zwykle ok 120-160 a rurka do odpowietrzania to chyba
  • Odpowiedz
@galonim: wiesz co analizowalem ten temat wczoraj dokladnie, i mysle jednak ze rura 100 to za malo, porownaj sobie przekroje dla rury 100 (pole przekroju ok 70cm2) czy kanalu 55/100 masz ok 60cm kwaratowych a dla rury 110 kanalizacyjnej juz ok 90 cm3 czyli rura 110 kanalizacyjna dostarczy prawie 2 razy wiecej powietrza niz ten kanal co napisales.
  • Odpowiedz
@KrowkaAtomowka: To są maksymalne przepływy. Kominek i tak ma przepustnice na dolocie powietrza i maksymalnego przepływu potrzebujesz tylko do rozpalenia.
Rura 110 ma tyle w kielichu, na reszcie rury jest fi 100. Podaje się 110 żeby wiadomo było jakie bruzdy lub przebicia robić.
Spokojnie wystarczy PCV kanalizacja lub wentylacja
  • Odpowiedz