#gitara #gitaraelektryczna Grając przez skrzynkę z multiefektem jak bardzo da się uzyskać dźwięk z gitary elektrycznej taki jak z semi-hollow albo hollow? (zakładając że przetworniki są tego samego typu). Czy gdyby odrzucić różnice w komforcie gry i skupić się tylko na brzmieniu z systemu PA to różnica jest znacząca? Pytam tych co słyszeli to na żywo bo YT przejrzałem. Strasznie kręci mnie ten "drewniany" pogłos i zastanawiam się na gitarą Gretsch. Ich stronka pokazuje że "paleta dźwięków": solid 6, semi-hollow 8, hollow 9. Sprzężenie raczej nie jest problemem. https://www.gretschguitars.com/support/specs-explained/builds
Uważam,że brzmienie wiosła jest.brzmieniem wiosła i nie każdy dźwięk zrobisz efektem... Ważne jak gitara na sucho dźwięczy bo każda kostka czy multi tylko moduluje ten dźwięk
@Calkiem_wysoko666: Tutaj też mam pewnego rodzaju dylemat. Bo wiadomo że na wzmaka idzie sygnał z przetwornika. I on jakoś tam jest pobudzony falą powietrza nie tylko ze struny ale też z pudła. Pytanie na ile to co słyszymy w pudle siedząc blisko niego idzie na przetwornik? Bo teoretycznie mogłoby być tak że ja słyszę pudło a przetwornik prawie go nie widzi.
@Bed_Kriczer: struny nie wiszą w powietrzu. Rezonują razem z pudłem bo są na nim osadzone. To jakie masz body ma ogromny wpływ na sound. Nikt nie gra ciężkiego metalu na hollow body bo to brzmienie jest za ciepłe. Ale jak grasz rockabilly to tylko hollowbody.
Grając przez skrzynkę z multiefektem jak bardzo da się uzyskać dźwięk z gitary elektrycznej taki jak z semi-hollow albo hollow? (zakładając że przetworniki są tego samego typu).
Czy gdyby odrzucić różnice w komforcie gry i skupić się tylko na brzmieniu z systemu PA to różnica jest znacząca? Pytam tych co słyszeli to na żywo bo YT przejrzałem.
Strasznie kręci mnie ten "drewniany" pogłos i zastanawiam się na gitarą Gretsch. Ich stronka pokazuje że "paleta dźwięków":
solid 6, semi-hollow 8, hollow 9.
Sprzężenie raczej nie jest problemem.
https://www.gretschguitars.com/support/specs-explained/builds
@Calkiem_wysoko666: Tutaj też mam pewnego rodzaju dylemat. Bo wiadomo że na wzmaka idzie sygnał z przetwornika. I on jakoś tam jest pobudzony falą powietrza nie tylko ze struny ale też z pudła. Pytanie na ile to co słyszymy w pudle siedząc blisko niego idzie na przetwornik? Bo teoretycznie mogłoby być tak że ja słyszę pudło a przetwornik prawie go nie widzi.