Wpis z mikrobloga

Pytanko mam. 14 grudnia zamówiłam paczkę za pobraniem z jakiegoś butiku na fb. Przesyłka miała być 15 grudnia (piątek), cały dzień byłam w domu. O godzinie 15:12 kurier w statusie śledzenia wpisał nieobecność mimo, że byłam w domu. O 15:19 już dzwoniłam na infolinię, że jestem w domu i o co chodzi. Babka z infolinii kazała czekać, żeby móc się dodzwonić do kuriera, bezskutecznie. Kazali czekać do następnego dnia roboczego (poniedziałku) na następną próbę doręczenia. W sobotę kurier wpisał druga nieobecność (dosłownie 6 osób było wtedy w domu) a ja tego nie widziałam, bo kurierzy z reguły nie jeżdżą w soboty po domach, a sam konsultant kazał czekać mi do poniedziałku i śledzić sytuacje. W poniedziałek z samego rana sprawdzam status, a tam powrót do nadawcy. Oczywiście dzwonię na infolinię, że przecież to jakiś absurd i proszę o niezwracanie tej paczki, skoro jest nadal w oddziale w moim mieście. Za późno. Konsultant mówi, że jedyne co mogę zrobić to napisać skargę, a nadawca reklamacje o zwrot kosztów. Napisałam więc skargę na kuriera (mam numer zgłoszenia i cała treść sprawy) i opisałam wszystko. Dziś napisała do mnie sprzedawczyni z tego butiku, że mam wpłacić im pieniądze za pobranie w kwocie 45 zł, bo inaczej wyślą mi przedsądowe wezwanie do zaplaty. Odpisałam jej, że skargę zgłaszałam jeszcze tego samego dnia na kuriera i że oni jako nadawcy mają się na tą skargę powołać i napisać reklamacje, bo DPD nie zwróci mi pieniędzy za przesyłkę za którą przecież nie płaciłam. Niestety ze sprzedająca nie da się wejść w żadną logiczna dyskusje i straszy mnie sądem XD co mogę w takiej sytuacji zrobić, skoro jedynym widowajca tutaj jest #kurier #dpd . Czy jeżeli założy mi tą sprawę to w takim wypadku sąd i tak przyzna jej rację?
#prawo #sadowehistorie #olx #allegro
  • 16
@paniswiata to jest w dużej teorii ktora w tym stanie faktycznym nie nastąpi. Poniewaz tutaj jest sytuacja w której nie ponosisz winy. W pierwszej kolejności należy patrzyć na związanie strony umowę (DPD - butik) skoro Ty jako konsument wskazałaś zarówno dla dpd i sprzedawcy wadliwą usługę dostawy towaru to nie ponosisz żadnej odpowiedzialności a butik ma roszczenie tylko i wyłącznie do dpd. Dpd może przerzucić na ciebie tą zapłatę jeśli udowodni że
@paniswiata: @LeopoldStaff Może, ale aby sąd wziął pod uwagę okoliczności przemawiające na twoją korzyść, musisz przynajmniej wziąć czynny udział w sprawie przez napisane sprzeciwu od wyroku nakazowego i złożenie odpowiedzi na pozew. Jeśli tak zrobisz, sprzedawca nic nie ugra.
@paniswiata: umowa jest zawarta w świetle prawa towar jest Twoją własnością. Powinnaś odstąpić od umowy, wówczas jedynym roszczeniem sklepu może być koszt przesyłki zwrotnej oraz różnica między najtańszym oferowanym kosztem dostawy a przesyłką którą wybrałaś.

Ale jak czytam, że to fb i pobranie to mam od razu niemal pewność, że ta umowa została wadliwie zawarta i se mogą ^^
@paniswiata: oni nawet na podstawie zasiedzenia nie mają prawa przejąć własności nad przedmiotem który kupiłaś. Jest tylko i wyłącznie Twój i musza się troszczyć o niego do momentu ... odbioru.