Wpis z mikrobloga

Mirki, czy w Mercedesie przy wymianie akumulatora AGM z 80ah na taki sam trzeba go kodować? Mechanik mówi, że trzeba, a sprzedawca w sklepie z akumulatorami mówi, że kodować trzeba tylko jeśli zmienia się na większy lub mniejszy i on wymienia klientom bez kodowania, a samochód po kilku kilometrach sam załapuje, że aku został wymieniony. Komu wierzyć?

#mechanikasamochodowa #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
@forfame: sprzedawca (i przedmówcy) myli dwa pojęcia:
- kodowanie pojemności i typu akumulatora
- rejestracja nowego akumulatora

to drugie robi się absolutnie zawsze. inaczej auto ładuje i rozładowuje nowy akumulator tak, jakby był stary. co doprowadzi do jego przedwczesnego zużycia.
  • Odpowiedz
@forfame: z tego co google mówią "kod BEM" to rozwiązanie specyficzne dla Audi. O Audi ogólnie nic nie wiem, jeżdżę BMW.

Tam w operacjach serwisowych możesz albo zmienić typ akumulatora (wybierasz z listy, np u mnie 105 Ah AGM) albo zarejestrować jego wymianę.

Jak dokładnie jest w Mercedesie to niech się Mercedesiarz wypowie. Ale skoro fabryczny aku masz AGM, to na pewno jest jakiś inteligentny system zarządzania baterią
  • Odpowiedz
@forfame: bardziej doradzałbym Ci iść drogą wskazaną przez kolegę wyżej - kup sobie kabel diagnostyczny i pozyskaj odpowiednie oprogramowanie (na forach na pewno jest opisane co z czym) i będziesz sobie tego typu pierdoły sam robił :)
  • Odpowiedz
@forfame: to nie o oszczędność chodzi a o satysfakcję, fajnie się dłubie przy swoim :D a może sobie aktywujesz jakieś nowe funkcje, których teraz nie masz. często takim kabelkiem można cuda zdziałać :)
  • Odpowiedz
Swoją drogą to ciekawe czy to inteligentne ładowanie wydłuża choć trochę życie akumulatora. Kiedyś tylko co poniektóre regulatory podbijałby napięcie jeśli było zimno. A tak to rozładowany akumulator bez problemu ładowały 50A, nierozładowany na odpaleniu zimnego silnika 10-20A.
  • Odpowiedz