Wpis z mikrobloga

#python #pygame #gamedev Czy Python jest taki ułomny albo słabo się sprawdza jeśli chodzi o takie elementy gry jak Raycast w 2D, że znacząco powoduje spadek wydajności i FPS ? Jeśli załóżmy robię coś na wzór fog of war na średniej mapie i odkrywam obszar za pomocą pola widzenia przed graczem, i te się ma zatrzymywać na ścianach, to wina jest tutaj języka czy bardziej kodu (2k linijek) ? Do mapki i warstw używam Tiled.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@OlekAleksander: Sama logika Raycastu jest w osobnym pliku gamemanager.py, gdzie jeszcze jest obsługa stanów gry, pauzy itd, natomiast te 2k linijek w pliku game.py, powiedzmy że znajduje się tam wszystko od : logiki gracza, przeciwników,broni,mapy,strzelania łącznie z pętlą główną gry. Próbowałem jeszcze pod przycisk wyłączać i włączać sam Raycast, i jest różnica w FPS, stąd właśnie pytanie czy to tak aż obciążą grę.
Zastanawiam się czy nie sposób w jaki
  • Odpowiedz